Hoeveel % afgekeurd worden, wat is wijs, voor later?

Op 6-10-11 heeft hij een ongeluk gehad en zn nek gebroken. Hij zit met beperkingen in zijn nek. Hij heeft door de dag heen veel last/pijn/moe, enz, hij staat met pijn op, maar gaat toch door. Het ongeval wordt vergoed via het waarborgfons. Wat is nu wijs om ?% afgekeurd te zijn. Wia, hij wil bij zijn baas blijven werken, geen man vd geraniums. En zijn droom was om voor zijn eigen te beginnen.

Toegevoegd na 44 minuten:
Hij heeft nu al een brief van de arbo dat hij de 65% niet haald, dus hoger %tage afkeur!

Toegevoegd na 47 minuten:
Ze wachten nu nog op wat er uitkomt bij de revalidatie, maar daar moet hij nog een oproep van krijgen.

Toegevoegd na 53 minuten:
Maar men zegt als hij bv voor 80% wordt afgekeurd dat hij dan niet meer voor zijn eigen baas mag werken en ander werk moet gaan zoeken. klopt dat

Toegevoegd na 1 uur:
zijn werk is, 1 baas en hij is de werknemer die al 20 jaar in dienst is en het werk is, dus als hij uitvalt, kan het bedrijf ook dicht, dat is wat het moeilijk maakt. En zijn werk is zijn hobby.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij 80 tot 100% afgekeurd wordt, heeft hij tot zijn pensioen recht op een uitkering, gaat hij voor zichzelf werken,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee crea, ook dan kun je nog hergekeurd worden.
Een vriendin was 100% afgekeurd en die moest vorige maand voor de her. Weer afgekeurd maar ze moet een plan majen hoe ze vlgnd jaar weer aan de slag gaat. Dan wordt ze weer gekeurd en uwv gaat ervan uit dat ze dan weer moet werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de regels worden strenger, maar als het er niet naar uit ziet dat de situatie verbeterd, is het tot je aow, dat is bij mij ook het geval (helaas), bovendien is de kans dat je weer aan het werk komt minimaal met de nieuwe wetsvoorstellen.

Antwoorden (3)

Als hij 80 tot 100% afgekeurd wordt, heeft hij tot zijn pensioen recht op een uitkering, dan mag hij alsnog werken, valt hij weer uit door zijn beperking, dan valt hij terug in zijn uitkering, als hij een eigen bedrijf begint en daar uitvalt, kunnen de problemen erger uitpakken. Overigens bepaald het UWV voor hoeveel procent je afgekeurd wordt en heb je zelf daar niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, is niet zo, zie mijn reactie bij reacties. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er een kans is op verbetering laten ze je terugkomen voor een herkeuring, zit dat er niet in, dan wordt je niet meer herkeurd.
Hij heeft geen keuze in het aantal percentages.
Als hij bij zijn vaas wil werken moet hij dat doen als hij dat kan.
Zijn baas, het uwv en je man gaan in gesprek en dan kijken ze wat hij nog kan. Uwv bepaald het percentage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd mogelijk om weer herkeurd te worden. En het is misschien ook mogelijk dat hij als vrijwilliger bij zijn oude bedrijf of ander bedrijf gaat werken en dus niet achter de geraniums komt te zitten.
Als er echt sprake is van een ernstige beperking lijkt het me nu nog niet zo verstandig om je 'beter voor te doen' dan je misschien bent. Want voor een inkomen willen de meeste werkgevers toch iemand die goed inzetbaar is.
Het kan ook rust geven tijdens je revalidatie dat je weet voorlopig een WIA uitkering krijgt en je je alleen hoeft te richten op je herstel.
Sterkte!