Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb bij twee uitzendbureaus de loonheffingskorting toegepast. Moet ik terugbetalen?

Ik sta bij twee uitzendbureaus al een tijdje ingeschreven. Bij beide uitzendbureaus heb ik de loonheffingskorting toegepast. Bij de ene uitzendbureau werk ik sinds deze maand elke week weer ( verschillende klusjes). De andere uitzendbureau vanaf volgende week weer( verschillende klusjes). Ik verdien bij elkaar 200 euro. Moet ik alsnog terugbetalen of hoeft dit niet omdat ik onder de 500 euro verdien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waar het om gaat: hoeveel verdient u bruto per jaar. Als dat minder is dan zo'n € 5700 is er niets aan de hand en hoeft u achteraf geen belasting bij te betalen.

Volgend jaar even de situatie opnieuw bekijken. En de heffingskorting in principe maar 1 keer toepassen - op het hoogste inkomen.

Als er in 2013 belasting is ingehouden en het totale inkomen lager is dan € 5700 die belasting terugvragen door aangifte te doen.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er echt ver onder de 5000 per jaar bruto wordt verdiend mag je nog steeds de loonheffing bij al je baantjes laten toepassen. Dit zodat je wel meteen je geld hebt en daar niet 0,5-1,5 jaar op hoeft te wachten.
Als het gaat om minder dan 500 euro per maand, dan zou ik de loonheffingskorting toe laten passen op alles wat je verdient. Mocht het zijn dat je (veel) meer gaat verdien, dan dien je het te weinig betaalde belasting via de jaarlijkse belastingaangifte terug te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding