wanneer krijg ik nu mijn eerste wachttijdsuitkering ?

hallo goeie vraag !

ik ben sinds 31/06/2011 afgestudeerd en mijn diploma automecanicien gehaald. ik heb mij op 01/07/2011 ingeschreven bij de VDAB, en in december heb ik mij dus ingeschreven bij het ACV. omdat ik nog steeds geen werk heb gevonden zou ik nu in februari mijn eerste werkloosheidsuitkering krijgen. maar omdat op 01/01/12 de wet veranderd is zou iedereen die na 01/01/12 is ingeschreven zijn uitkering pas over 12 maanden krijgen.

dus mijn vraag is , geld dat nu ook voor mij ?? of krijg ik nu in februari toch mijn eerste uitkering ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Leuk te lezen hoe het in het 'buitenland' Belgie is geregeld. Ik lees het volgende: Schoolverlaters (zoals jij bent ) die afgestudeerd zijn in juni of juli 2011 en zich hebben ingeschreven als werkzoekende vóór 10 augustus 2011, kunnen ten vroegste vanaf 27 juli 2012 recht hebben op uitkeringen. Je moet je dan aanmelden bij een uitbetalingsinstelling voor de indiening van een uitkeringsaanvraag. Je hebt je aan de regels van inschrijving gehouden. Half juli 2012 zou je dan de uitkering moeten krijgen. As je tenminste tegen die tijd nog werkloosbent.

Bronnen:
http://www.rva.be/frames/frameset.aspx?Pat...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100