Welke is de tot nu de grootste overval die met meeste geld (cash) gepleegd is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

nog even een extratje:
'Central Bank of Iraq— US$6.6 billion went missing sometime between 2003 to 2009.'
Dit is dus 6.600.000.000 US dollars! Niemand weet precies waar het geld naartoe ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ANTWERPEN (belga) - Het Antwerpse hof van beroep heeft donderdag zijn arrest geveld over de zogenaamde 'diamantkraak van de eeuw'. Leonardo Notarbartolo werd veroordeeld tot tien jaar cel en een boete van een miljoen euro. Het hof bestempelde hem als de leider van een criminele organisatie die in 2003 voor ruim 100 miljoen euro aan juwelen en diamanten stal uit de sterk beveiligde kofferzaal van het Diamond Center aan de Schupstraat in Antwerpen. De buit van die megaroof werd nooit teruggevonden.

ik denk dat deze diamantroof van 100 miljoen euro de grootste is. en zoals er staat is dat nog steeds niet gevonden.

meer info link: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GENF0BE7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nummer 1: Central Bank (Bagdad)
Opbrengst: $ 920 miljoen
De bankoverval met de hoogste opbrengst is gepleegd door niemand minder dan Saddam Hussein. Hij gaf één dag voor de invasie van de Amerikanen het bevel om 920 miljoen dollar mee te geven aan zijn zoon Quasay. Later werd een deel, namelijk 650 miljoen dollar, teruggevonden ingemetseld in de muren van Saddam's paleis. Het resterende deel bleef spoorloos.
fremar