Kan ik als werkloze krediet op mijn betaalrekening aanvragen?

Ik ben momenteel werkloos en heb geen inkomen. (ook geen uitkering) Mijn saldo is nog positief, maar ik weet niet of het ik daarmee gaat redden. Dus nu dacht ik om krediet op rekening aan te vragen voor een bedrag van maximaal 5000,00 euro. (ik heb voorheen nooit rood gestaan of een lening afgesloten) Is dit mogelijk?

Groet,

Werkloos.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roodstand van 5000 euro is wel érg veel en een groot risico. Als het écht niet anders kan zou je beter met 500 of 1000 kunnen beginnen. Maar zoals in antwoorden al staat, moeten banken wel een bewijs hebben dat ze het weer terugkrijgen.

Antwoorden (3)

Je kredietverleden speelt in jouw geval gunstig mee, MAAR als een bank geen vast inkomen ziet is deze niet echt genegen om een krediet te verlenen. Je zou een overbrurggingskrediet kunnen aanvragen als je een arbeidsovereenkomst kan laten zien. Zo niet, dan geef ik je heel weinig kans!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in deze tijd zou ik alles doen om dat te voorkomen

Want je moet wel rekening houden met je in de toekomst beschikbare afloscapaciteit
Als je minder gaat verdienen, dan dat je tot nu toe hebt gedaan, heb je dat niet
voor je het weet zit je jaren lang op voedselbank niveau
voor die paar maanden dan je die 5 rug nodig had.
moet je jaren lang op een houtje bijten

maar geloof ook dat de bank niet meer zo geneigd is je te helpen als je geen plan of zekerheden voor de toekomst hebt.
11 jaar geleden
De banken voeren momenteel een streng beleid om geld te lenen,
als je geld leent bij een bank moet je iedere maand een bepaald bedrag terug betalen
als je geen inkomen hebt zal dat erg moeilijk worden aan je aflossing verplichting te voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met roodstand/kredtie op betaalrekening hoef je niet elke maand terug te betalen. Wel loopt je rente dan hoog op uiteindelijk.