ik vind het leuk om deel te nemen aan enquetes. Hoe weet ik of zo'n bureau betrouwbaar is? Een aanmelding vraagt immers persoonlijke gegevens.

Veel bureaus zoeken deelnemers aan enquetes maar voordat ik mijn persoonlijke gegevens doorgeef wil ik wel weten of het over een bestaand en eerlijk bureau gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

opinion bar.je verdient geloof ik er ook nog iets mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een bureau of site gevonden hebt waar je je wilt aanmelden zoek dan eens naar ervaringen van anderen met dit bureau. Wanneer je je aanmeldt moet er altijd informatie gegeven worden omtrent privacy gegevens.
Persoonlijke gegevens worden in de meeste gevallen verkocht aan andere bedrijven, dat is de reden waarom deze bureau's bestaan. Via het verzamelen van interesses en persoonlijke contact gegevens kunnen zij andere bedrijven deze gegevens verkopen.

Natuurlijk is het altijd zo dat bepaalde persoonlijke gegevens van je niet zomaar mogen worden doorgegeven aan derden. Lees daarom altijd goed de voorwaarden voor je je ergens inschrijft. Zijn ze niet te vinden? Dan ook niet aanmelden.

Verder moeten websites tegenwoordig een nummer van de Kamer van Koophandel op hun site vermelden, nu is dat op zich geen waterdicht bewijs dat het om een betrouwbaar bedrijf gaat maar het betekent wel dat je bedrijfsgegevens kunt opzoeken bij de KvK en ook op die manier je een beeld kunt vormen van het bedrijf.

Succes ermee