Waarom administratiekosten betalen bij opladen OV-chipkaart?

Sinds kort vraagt de RET bij het opladen van een OV-chipkaart aan de servicebalie 50 cent adeministratiekosten, waarom is dat ineens ingevoerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een OV-chipkaart kun je intussen bij heel veel automaten zonder extra kosten opladen.
De servicebalie is bedoeld voor het geven van informatie, niet voor het uitvoeren van steeds weer terugkerende overbodige administratieve handelingen.
Ook bij de NS kost het extra als je een simpel kaartje bij het loket wilt kopen, daar zijn tegenwoordig de kaartautomaten voor bedoeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is het slimmer om een (persoonlijke) OV-Chipkaart automatisch te laten bijladen als het saldo te laag wordt, dan heb je er helemaal geen omkijken naar, hoef je nooit in de rij te staan, hoef je geen muntjes of PIN-pas bij je te hebben en kun je op je computer een overzicht van de gemaakte kosten opvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat bij de RET op sommige stations meer één apparaat staat die regelmatig kapot zijn en/of alleen pinpassen accepteren. Dan kun je niet anders dan bij een servicebalie opladen :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede reden om mijn suggestie in de aanvulling over te nemen!
Het is behoorlijk lastig om steeds maar weer een klein bedrag bij te laden, automatisch gaat dat ongemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@koosknip : niet iedereen kan een persoonlijke kaart automatisch van af de bankrekening laten opladen...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jodokus52: Als je geen geld heb om op een bankrekening te zetten heb je volgens mij toch ook geen geld om bij een loket of automaat te betalen?