Als je 15 euro pint bij ing krijg je dan een bewijs thuis wat je hebt gepind?

Ik heb een jongeren rekening bij ing ik heb ongeveer 15 gepind kunnen mijn ouders dit dan zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als jij rekeningafschriften krijgt dan kunnen zij dat zien, ja. Ook kan je je afschriften (en bij de bank gepinde bedragen) gewoon terugvinden bij internetbankieren. Ik heb niet naar je leeftijd gekeken in je profiel, dus ik weet niet of ze daar bij kunnen. Als ze dit kunnen, kunnen ze ook daar je dingen bekijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met 'rekeningafschriften' bedoel ik natuurlijk papieren rekeningafschriften. Ik las m'n antwoord terug en 't leek me niet helemaal duidelijk. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar krijg je een brief ven binnen je kunt hem verstoppen maar als hun hem eerder lezen weten ze het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je afschrift of op je ing sit (mijn ing) komt te staan waar en hoeveel je gepind hebt, bijna gelijk als je pint. De afschrift komt via de post.Die moeten ze dan niet openen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is kunnen je ouders dat niet zien. Tenzij je ouders jouw post openmaken. Eventuele afschriften moeten naar jou gestuurd worden. Zonder een machtiging van jou mag de bank ze nooit jouw financiële gegevens laten zien. Als ze jouw ouders toch je banksaldo vertellen of vertellen hoeveel je hebt opgenomen, kun je altijd een klacht indienen met beroep op de privacy. Dus als het goed is moeten je ouders dit niet kunnen zien.

Toegevoegd na 2 uur:
Het is fijn om te zien dat er toch nog iemand vertrouwen in mij heeft, maar helaas mijn antwoord klopt (niet meer). Zolang je nog geen 18 bent, kunnen je ouders alles zien wat je op je rekening doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft het over een jongerenrekening. Over het algemeen kunnen ouders dus ook gewoon bij de rekening (en daarmee ook alle af- en bijgeschreven bedragen bekijken) via internet. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ook niet met een jongerenrekening. Zelfs niet via internet, want daarvoor hebben ouders ook een machtiging nodig. De bank mag nooit zomaar jouw rekening bij je ouders onder het telebankierencontract onderbrengen. Zo gauw jij je eigen geld verdient en op een rekening zet, heb je recht op privacy. Hoe ik dat zo weet? Ruim 25 jaar bankervaring en ik heb vier kinderen, die allemaal een jongerenrekening hebben gehad en van wie ik nooit het banksaldo mocht zien en trouwens ook niet wilde zien. Wat betreft de term jongerenrekening, dat is ook gewoon een betaalrekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je nog geen 18 bent, zijn je ouders verantwoordelijk voor je, financieel zelfs nog langer. Ik kon niet eerder mijn rekeningen zelf beheren dan dat ik 18 was. Mijn zusje (die zelfs al op kamers zit) kan het niet, omdat het niet mag van de bank (wettelijke bepalingen e.d. zeggen zij).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, zo gauw jijzelf geld verdient en dat op je eigen rekening zet, mogen je ouders er niet bij komen. Het gaat dan wel om rekeningen waar je je eigen verdiende geld op hebt staan. Een spaarrekening waar ouders voor je op hebben gespaard, is een ander verhaal. Maar dat is eigenlijk ook niet jouw geld. Dat heeft allemaal niets te maken met de financiële verantwoordelijkheid die ouders hebben voor hun kinderen. Dat heeft weer te maken met schulden die je maakt. Jij mag zelf beschikken over het geld dat jij verdiend hebt. Laat je maar niets wijsmaken door die bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MufMuf, ik heb het toch nog even nagekeken voor de zekerheid en ik moet je gelijk geven. Blijkt dat ik er toch al te lang uit ben. In het verleden (vroegguh) was het nl. wel zo. Goed van jou dat je zo vasthoudend bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tof dat je het nagekeken hebt! :) Dank je ^^