Wat is de officiele zakelijke opbouw van een offerte in excel?

Links bovenaan komt het logo, dat wist ik al maar hoe zit het met de rest? Komt na het logo jouw eigen adres of het adres van de klant? en wat hoort er allemaal in de offerte te staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

tik even 'voorbeeld offerte' in et voila. Het leven is soms zo simpel.
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
sportief! Maar zonder gekheid lijkt me dat een prima start voor een eigen offerte.
paulus811
12 jaar geleden
die min van degene die niet zegt waarom, vind ik dan weer minder sportief...
Linksboven hoeft geen logo te staan en je hoeft deze ook niet in MS Excel te maken. Er zijn i.t.t. een factuur geen wettelijke eisen.

Een offerte kan het beste wel de volgende gegevens bevatten:

- Naam en adresgegevens
- Een offertenummer/ referentienummer
- Eventueel een link naar algemene voorwaarden
- De aanbieding omschrijving
- De aanbieding prijs
- Wanneer je kunt leveren
- Geldigheidsduur

De omschrijving van de aanbieding is natuurlijk heel belangrijk.

Een goed overzicht van wat er op de offerte moet is te vinden bij de KvK.

Natuurlijk kan en mag je bij MS templates in Word of Excel downloaden, maar pas deze eventueel aan zodat alle gegevens in de offerte komen.

Toegevoegd na 3 minuten:
bijgaand ook een link in de bron over algemene voorwaarden en meer informatie over offertes. De volgorde van de gegevens maakt minder uit, maar voor het overzicht zou ik links of rechtsboven het logo plaatsen, de adresgegevens, offertenummer en de datum.

Onderaan een link of beschrijving van de bijlagen en jouw naam en handtekening. En natuurlijk een vak waarin ze voor akkoord kunnen tekenen.