Kan je tijdens het volgen van een cursus, bij tegenvallend resultaat je geld terug krijgen?

Ik volg een cursus aan een hoge school, het gaat om een fulltime cursus van veel geld, 1700 euro, Ik vind het niveau erg laag, en ik leer niks.. Nu had ik daar een docent/mentor over gemaild en dat sommige cursisten dit ook vonden, vervolgens heeft zij deze email doorgestuurd en ik ben er echt super boos over geworden. Nu wilde zij met mij hier over praten en zei ze dat ze me van alle projecten afhaald. Nu heb ik dus niks te doen tot juni, en leer ik dus niks en wil dus stoppen met betalen van de cursus, maar kan dit? ik heb geen contract onderteken. en als ik gewoon betaal heb ik dan recht op een certificaat?

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor de cursus is er geen examen.. het is aan een hoge kunst academie. dus ik hoef niet voor t certificaat een examen af te leggen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook gehad met mijn sportinstucteursopleiding. Het was echt een aanfluiting. Tijdens de cursus hebben we het al aangegeven aan de cursusleider, bij geen verandering aan de organisatie, die kwamen aangekondigd een dag meekijken (nog nooit zo goed les gehad als die dag), en daarna gingen we weer op de oude voet verder. Erg jammer aangezien ik de cursus niet voor het papiertje deed maar om mijn kennis bij te spijkeren. Later nog een uitgebreide brief met voorbeelden naar de organisatie gestuurd met de vraag of ik een deel van het geld terug kon krijgen als vergoeding omdat we niets geleerd hebben (heel goed onderbouwd met voorbeelden) maar daar geen reactie op gekregen. Een andere cursist kreeg op haar brief wel een reactie, maar slechts dat ze de opmerkingen mee zullen nemen voor de volgende cursus. :-(

Het beste antwoord

Vaak kun je vlak nadat de cursus gestart is nog wel een deel van de bedrag terugkrijgen of tot een vergelijk komen. Indien je er niet uitkomt moet je kijken of er een klachtenregeling op de onderwijsinstelling is en je tot die commissie richten. Uiteraard kun je de statuten van de onderwijsinstelling onder de loep houden. Als je met meerdere personen bent, groepeer je dan en treedt als een man naar buiten. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult hele sterke argumenten moeten hebben wil je geld terug krijgen. Je gaat gewoon een overeenkomst aan. Dus je zult moeten betalen.
ronron1212