Mag mijn baas 1uur loon inhouden omdat het bedrijf bijna failliet is?

Mijn baas wil van 7 tot 5 werken en 1uur niet uitbetalen zodat het bedrijf meer geld maakt omdat het bijna faìlliet is.....

Toegevoegd na 21 uur:
Nieuwe informatie van mijn baas: Het bedrijf is niet bijna failliet, dit doen we alleen om meer geld te verdienen.

Tijd voor een nieuwe baan!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat mag alleen als jij hiermee instemt, of de ondernemingsraad indien jullie die hebben. Je baas mag niet, zonder overleg, zomaar 1 uur niet betalen. Bij het bepalen of je hiermee akkoord gaat kun je jezelf de volgende vragen stellen: - Kun jij rondkomen met minder loon? Je wilt niet persoonlijk failliet gaan omdat je baas zijn zaakjes niet op orde heeft. - Gaat het bedrijf werkelijk failliet als je hiermee niet akkoord gaat? Nee? Dan zou ik het niet accepteren om minder loon te krijgen. - Is het bedrijf werkelijk te redden als je hiermee wel TIJDELIJK akkoord gaat? Nee? Dan is het eigenlijk niet de moeite waard om hiermee akkoord te gaan, want je bent uiteindelijk je baan kwijt, en hebt minder inkomsten gehad. - Is er een win-win situatie te creëren? Als er bijvoorbeeld minder werk is (wat vaak het geval is als een bedrijf failliet gaat) kun je voorstellen om tijdelijk minder uren te werken. Dan heb jij meer vrije tijd en de baas minder kosten. - Heb je het voor je baas over? Is je baas een eikel en vind je het eigenlijk alleen maar goed dat ie straks failliet is? Ja, dan ga je niet akkoord natuurlijk. Maar is het eigenlijk ook een vriend van je en wil je je voor hem/haar inzetten dan kun je ja zeggen. - Wat zijn de kansen op een andere baan? Als het bedrijf echt failliet gaat dan ben je je baan kwijt. Kun je wat anders vinden denk je? Of is dat in jou branche niet te doen? Hoe moeilijker het wordt om wat anders te vinden, hoe moeilijker het is om niet alles op alles te zetten voor je werkgever. Bedenk wel, je bent het niet verschuldigd aan je werkgever. Jullie hebben een afspraak, namelijk werk voor geld. Als je bij je sollicitatie had geweten dat je 1 uur per dag onbetaald zou werken had je de baan waarschijnlijk niet aangenomen. Hij wil (tijdelijk! als het permanent is sowieso niet doen) eenzijdig op die afspraak terugkomen. Dan is het puur de vraag of jij daar in mee wil gaan. Maar je hoeft absoluut niet. Het is niet jou verantwoordelijkheid dat de zaak bijna failliet gaat. Dat komt (oa.) door slecht ondernemerschap. Vervelend, maar niet jou schuld.

Als een tijdelijke oplossing is dit zeker te overwegen maar serieus werk je 10 uur per dag ? of,. ploegendienst ? of zoiets ? ik denk dat een vakbond je goed kan adviseren als werknemers als geheel . Bedenk ook dat als je niet mee werkt dat er de kans bestaat dat je eigenlijk daarmee aangeeft "ontsla mij maar" dan kan iedereen wel zijn gewone loon ontvangen je baas probeer iedereen aan het werk te houden ik denk dat het alternatief 1 of misschien meerdere gedwongen ontslagen zijn? of echt failliet te gaan en ja dan ben je verder van huis als tijdelijke oplossing zou ik het goed overwegen

Van 7 tot 17 werken met één uur niet uitbetaald, betekent bij de supermarkt waar ik werk één uur pauze. Alles wat je werkt, moet gewoon uitbetaald worden.

Natuurlijk moet je dit accepteren,toch een ramp voor je baas als jullie kopje onder gaan. Wees blij dat je hier aan mee kunt werken, misschien red hij het, en kan jij je baan houden. Wat is nu 1 uur om in te leveren. Je baas wil er nog voor gaan, dat is toch nog een goed teken. Sterkte en het beste met de zaak. Toegevoegd na 2 minuten: Zeker in deze barre tijden moet je hem helpen. Je vind toch ook ala minuut geen nieuwe baan.

Ik zou er heel goed over nadenken en eerst heel goed advies over inwinnen . Omdat jij dan minder loon krijgt sta je dan ook voor een lager bedrag op het papier . Maar stel dat het bedrijf toch over enkele maanden failliet gaat en jou inkomen is dan lager . Dan wordt jou uitkering ook lager als jij daar recht op hebt . Toegevoegd na 19 uur: Jou baas zal wel denken : nee heb ik en ja kan ik krijgen . Wat ik zou doen is het hele bedrijf bijeen roepen maar zonder baas . En peil daar de meningen . Het lijkt mij niet gezond voor het bedrijf als de ene zegt van ja en de andere zegt nee . Omdat je dan scheve gezichten krijgt .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100