Is een werkgever verplicht de ingang of looppad vanaf de parkeerplaats, naar het bedrijfspand ijsvrij te houden?

Toegevoegd na 23 minuten:
Stel dat ik val..wie is dan verantwoordelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dat is hij niet.

Maar, de werkgever is wel verplicht te zorgen voor een veilige werkplek en dat de werknemers deze werkplek in veiligheid kunnen bereiken.

Ijsvrij houden hoeft dus niet, een loopplank er overheen leggen, of een bordje "Voorzichtig, glad" is ook genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee dat is hij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht het wel.
want waarom worden anders medewerkers midden in de nacht uit bed gebeld om te komen strooien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
O dat is een nieuwe nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das heel normaal in deze tijd hoor.
ronron1212
13 jaar geleden
dat medewerkers midden in de nacht uit bed worden gebeld??????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor . is dat vreemd ofzo?
als het glad wordt, moet strooien
ronron1212
13 jaar geleden
Piraatje, Ja dan wordt er gestrooid maar niet door bedrijven maar door de overheid op de snelwegen en wegen waar openbaar vervoer rijd. Medewerkers van bedrijven gaan niet strooien voor de deur van hun bedrijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron bij ons wel , zelfs een deel van de openbare weg word door ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gestrooid
Nee dat is de werkgever niet. Als ik bij jou thuis kom is de straat dan ook schoon en het tuinpad ook want stel dat ik val wie is er dan verantwoordelijk. Ik zelf dus
ronron1212