Ik heb iemands beats laten vallen valt dit onder verzekering?

Ik zat in de aula en ik wou naast iemand zitten maar de stoel naast hem lag een tas op dus ik dacht ik haal even die tas weg. Maar toen ik hem optilde liet ik hem perongeluk vallen. Maar in de tas bleken beats in te zitten en er is er 1 kapot. Zal dit de WA verzekering betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

meestal is de persoon van wie de koptelefoon is zelf ook verzekerd tegen beschadigingen door andere mensen. dit is meestal een vast bedrag.

je bent zelf ook verzekerd tegen een bepaald bedrag van andermans spullen kapot te maken. meestal is dit wel lager dan de aankoopprijs van bijv. beats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even als toevoeging aan reeds gegeven antwoorden;
Voordat je überhaupt iets gaat betalen, moet je je ten eerste afvragen of hij wel echt kapot is gegaan doordat jij hem hebt laten vallen.
Beats zijn geen kwaliteitskoptelefoons, integendeel, ze staan er bekend om snel kapot te gaan. De kans dat de Beats al kapot was, is groot.
Ten tweede, heeft de eigenaar van de Beats bewijs dat ze echt zijn? Want het prijsverschil tussen een echte en een neppe kan zomaar €150 zijn.
Straks laat deze persoon jou een veel hoger bedrag betalen dan nodig is.
Als er meerdere in een tas zitten, lijkt het me stug dat ze echt zijn.
Verder, de Beats in die tas vallen volgens mij onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Het is niet slim om meerdere honderden euro's aan koptelefoon zomaar in een tas te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Degene die schade veroorzaakt, moet 'm vergoeden aan degene die schade heeft geleden. Of de schadeveroorzaker de schade kan verhalen bij een verzekering is feitelijk niet interessant. Bij minderjarigen kunnen de ouders worden aangesproken op de plicht tot schadevergoeding.
Computoon