Invoerbelasting vanaf 430€ maar wat als het bedrag hoger is?

Hallo,
Het is op dit moment verplicht om belasting te betalen over ingevoerde producten die een hogere waarde hebben dan 430€

Maar nu wil ik iets invoeren wat 460€. Moet ik nu 19% belasting betalen over het hele bedrag? Of slechts over 30€?

En wordt ieder pakket dat Nederland binnenkomt gecontroleerd door de douane (via pakketpost)? Of zijn er slechts beperkte steekproeven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik ben bang dat het nog wat duurder wordt. De situatie die jij schetst gaat erover wanneer je als reiziger goederen met je meeneemt die je in het buitenland hebt gekocht. Dan geld een limiet van 430 euro.

In het geval van postorder of een internetaankoop (aangezien je het hebt over een pakketje) gelden andere regels.

Hiervoor betaal je voor alles wat een waarde boven de 22 euro heeft (voor commerciele zendingen) of 45 euro (voor geschenken):
-inklaringskosten (aan douane via postnl)
-afhandelingskosten (aan postnl)
-btw, douanerechten, accijns... afhankelijk van het soort product natuurlijk.

http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/pakket-ontvangen/buitenland/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via pakketpost moet vanaf ongeveer 23 Euro belasting betaald worden , NIET vanaf 430 Euro, dat geldt alleen voor meegenomen spullen.

Je moet over het volle bedrag 21% belasting en 10 Euro afhandelingskosten betalen voor alles wat BUITEN ed EU komt. Binnen de EU geldt dit NIET, je betaalt dan in het EU land van aankoop de daar geldende belasting en verder alleen verzendkosten.

Denk er wel om dat dinggen die in de ene EU staat wel zi8jn toegestaan, dit bij een andere EU staat streng verboden is,
zoals o.a. pepperspray tasers en op echte pistolen gelijkende speelgoed spullen.