Nee, dit is niet toegestaan. Indien je in de ziektewet zit geef je aan dat je te ziek bent om te werken.

Toegevoegd na 34 minuten:
Toevoeging: Het is niet toegestaan om, indien je in de ziektewet zit bij 'bedrijf x', parttime werk aan te vragen bij 'bedrijf y'.

Het is wel toegestaan om te beginnen met bv. halve dagen bij het bedrijf zelf. Dit dient te gebeuren in overleg met de bedrijfsarts en eventueel de werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt deeltijd ziek zijn. Parrttime werk als reintegratie kan dus gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een vraag die je dubbel kunt zien. Ik las; Ik werk fulltime bij bedrijf X. Nu zit ik in de ziektewet. Kan ik dan lekker gaan bijverdienen (parttime) bij bedrijf Y. In dat geval is het naar mijn weten toch echt niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja, nog een deeltijd zieke....nierpatienten welke regelmatig aan de dialyse gaan. Soms ook kanker patienten welke wel wat kunnen werken na een chemo maar te moe zijn voor voltijds werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik begrijp je commentaar niet. Maar als je bedoelt dat je niet per se fulltime werkt, dit kan natuurlijk ook. Maar het mag niet dat je werkt bij het ene bedrijf, in de ziektewet gaat en op dezelfde werktijden ergens anders aan de slag gaat. Dan verdien je dubbel!
In het kader van werkhervatting mag dat en kan dat meestal.
Als je nog niet in staat bent om hele dagen te werken maar wel een halve dag of zelfs enige uren, dan gaat het UWV daar welwillend mee om.
Of het uitvoerbaar is hangt ook af van de werkgever...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ziek bent en je wilt rustig weer integreren, dan heet dit geen parttime werk. Je vraagt om rustig op te starten in overleg met ARBO en manager en dan ben je gedeeltelijk nog ziek en gedeeltelijk aan het werk.