Ik heb promotoe gemaakt op mijn werk, nu ben ik ook nog mijn studieschuld aan het terugbetalen ? ik kan alleen nergens een tabel vinden?

waar ik in terug kan vinden hoeveel mijn aflossing per maand momenteel word, en moet ik het meteen melden bij de DUO? of ga ik pas na een jaar automatisch meer terug betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Betaal je volgens de oude manier, vast bedrag of de nieuwe manier, aan de hand van inkomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen flauw idee, ik ben nu al drie jaar aan het terugbetalen

Antwoorden (2)

Er is geen tabel voor. Zodra je in de aflosfase zit betaal je maandelijks een bedrag, wat gebaseerd is op de hoogte van je studielening gedeeld door 15 jaar (180 termijnen). Er is wel een minimum van €45,41.

Overigens geldt wel dat als je inkomen te laag is, dat je een verlaging aan kan vragen. Maar omgekeerd blijft het bedrag maximaal steken op je maandelijkse afbetaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maandbedrag te laag?
DUO kan uw maandbedrag niet verhogen. Uiteraard kunt u wel extra aflossen, naast het verplichte maandbedrag. Maak uw extra betaling over op rekeningnummer 56.99.99.995, ten name van de Dienst Uitvoering Onderwijs te Groningen. Vergeet niet uw burgerservicenummer als betalingskenmerk te vermelden. Als u meerdere leningen hebt, wordt uw betaling automatisch in mindering gebracht op de lening met het hoogste rentepercentage.

Om uw maandbedrag voor 2012 te berekenen, gaan we uit van uw verzamelinkomen of belastbaar loon over 2010.

De Belastingdienst stelt het verzamelinkomen of belastbaar loon vast. Voor de definitieve berekening van uw draagkracht kijken we dus niet naar uw besteedbare inkomen. U kunt voor 2012 alvast berekenen hoeveel u per maand zou kunnen terugbetalen.

Komt uit de berekening naar voren dat u méér zou kunnen betalen dan uw vastgestelde maandbedrag? Dan blijft het maandbedrag hetzelfde. Uw maandbedrag wordt niet hoger.

Valt het vastgestelde maandbedrag lager uit dan € 45,41, dan moet u toch € 45,41 per maand betalen. U betaalt uw schuld dan terug in een kortere periode dan 180 maanden.

Er is dus geen tabel en u betaald niet meer (als u dat niet wenst) dan € 45,41 per maand.
groet