wie sluit er eigenlijk af de leverancier of netwerkbeheerder?

wie van de 2 sluit eigenlijk af ik had door wat gedoe(baan verlies en lang moeten wachten op ww) een achterstand en men dreigde af te sluiten maar ik vroeg me af wie doet dat eigenlijk? (ps. ik ga het gelukkig net redden dus dat is het probleem niet meer)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een afsluitopdracht komt van de leverancier maar de netwerkbeheerder sluit af
als het om gas water licht ed gaat (meters afsluiten en verzegelen )

Als het om internet/tv/tel gaat dan kan de provider dat simpelweg zelf doen
meestal hoeft daarvoor niet fysiek iets veranderd te worden.
tenzij je in een flat woont waar de mogelikheid bestaat dat kabels in de buitenkastje fysiek moeten worden los gekoppeld omat je anders nog altijd (analoog) tv signaal hebt.
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Als toevoeging; in het verleden was het wel eens het geval dat de netwerkkosten apart van je gas licht rek waren en als je dat deel niet betaalde dan deed de netwerk beheerder het
maar dat geld eigenlijk niet meer hedentendage
je rekening is tegenwoordig altijd inclusief de "transport/netwerkkosten"

Andere antwoorden (1)

Bij achterstallige betalingen zal de leverancier eenzijdig de overeenkomst beëindigen. Hiervan ontvangt de netbeheerder bericht van de leverancier. Indien er binnen afzienbare tijd geen nieuwe leveringsovereenkomst met een leverancier is aangegaan, zal de netbeheerder uiteindelijk overgaan tot fysieke afsluiting.