Moeten directeuren die hoge bonussen krijgen daar extra belasting over betalen?

Als enigste land kennen wij kansspel belasting van 54% is er ook een belasting van die waarde voor bonussen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er bestaat inNederland geen kansspelbelasting van 54%. Het hoogste normale inkomstenbelasting tarief is 52 %, vroeger was dit 70%. Er is geen speciaal of bijzonder tarief voor bonussen.
Degenen die een bonus krijgen kunnen de 52% omzeilen als ze zorgen dat via een BV de bonus daar belast wordt. Dan gaat het om tarieven omstreeks 30%

Toegevoegd na 4 uur:
30% klopt niet meer. De vennootschapsbelasting is lager. De tarieven voor de vennootschapsbelasting in 2011 varieren van 20% tot 25%.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja over die bonussen moet nog een belasting betaald worden, dit loop dan ook behoorlijk op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de bonus telt gewoon bij het belastbaar inkomen waarover IB verschuldigd is.
Nee, ze betalen gewoon het percentage IB wat meestal neerkomt op 52%