Als ik een ring kop in het buitenland van 400$ hoeveel betaal ik dan aan invoerkosten?

Hey,
Ik heb rond zitten zoeken maar kon niks precies vinden.
Ik zag dus een mooie ring van 380$ die ik wil kopen voor mijn vriendin, maar er komen dan zeker allemaal invoerkosten bij of niet? Komen die ook als ik het laat verzenden naar familie in de US, en die het dan als kado naar mij sturen?
Weet iemand hoeveel die kosten zijn? want het lukte mij niet om het te berekenen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Officieel bent u te alle tijden verplicht om invoerrechten te betalen. Dit om de Europese markt te beschermen en het economisch verkeer binnen de EU te stimuleren.

Dit gezegende te hebben:

U kunt uw familie vragen de ring uit de originele verpakking te halen en van de nieuwstaat te ontdoen. Indien het product gebruikt is door uw familie kunt u de ring, verzekerd, naar u toe laten sturen. Vraag om het aankoopbewijs toe te zenden per e-mail en vraag het origineel te archiveren of te vernietigen. U kunt vragen om bij de zending briefje te doen:

Thanks for letting us borrow your ring, we loved it! Hope to see you soon! Lots of love (familienaam)

Dit is uw beste kans om de invoerrechten te omzeilen. Dit is in principe legaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit valt niet onder oplichting. Onder oplichting wordt het volgende verstaan: Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie. Er wordt geen valse naam gebruikt, geen valse hoedanigheid. Er worden geen leugens verteld; de ring is immers echt gebruikt en er vinden al helemaal geen listige kunstgrepen plaats. Hierdoor maakt iemand zich niet schuldig aan oplichting. Hierbij herhaal ik nogmaals dat het legaal is. En met gebruiken/beschadigen bedoel ik geen plastische veranderingen toebrengen. Een goede juwelier kan de ring in de nieuwstaat herstellen voor een fractie van de kosten. Verdiep u eerst in de wet- en regelgeving voordat u iemand als oplichter aanmerkt, terwijl dit niet aan de orde is. Dit is namelijk een vorm van laster. Goedemiddag, Bron: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/326.html
Als je de ring rechtstreeks naar Nederland laat verzenden kan het zijn dat die zonder invoerrechten wordt doorgelaten. Is en blijft een gok. Volgens de website van de KvK betaal je 0 tot 4% aan invoerrechten. Wil je het risico niet nemen dan zou ik het via familie in de VS laten verzenden. Gewoon in een bubbeltjes-envelop met alleen de ring biedt nog meer zekerheid. Mooi doosje kopen in Nederland.
8 maanden geleden