Ik ontvang prepensioen.Deze wordt in mindering gebracht op mijn bijstand.Daardoor minder vakantietoeslag.Onder het minimum hierdoor.Klopt dit?

Inkomen onder bijstandsnivo doordat prepensioen in mindering wordt gebracht en daarover geen vakantietoeslag wordt berekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja dat klopt.

Dat prepensioen is de grondslag van je inkomen.
Dat is je inkomen. Dat is de basis.

Blijkbaar is dat niet genoeg, namelijk onder bijstandsniveau en daarom krijg je dat aangevuld tot
bijstandsniveau.
Zo moet je het zien.

Het wordt niet in mindering gebracht: het wordt aangevuld!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
In je vraag zeg je:
onder het minimum.

In je toelichting zeg je:
Onder bijstandsniveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit bijstandsnivo wordt nu m.i. niet gehaald ivm korting vakantietoeslag.Ik had nl al bijstand en kwam later de prepensioen uitkering bij.Logisch hoor dat het in mindering wordt gebracht maar nu heb ik uiteindelijk minder, vandaar mijn vraag.