Kan je na aftrek van vaste lasten (excl. boodschappen) rondkomen van ong 400 euro p/m als alleenstaande? Wie heeft ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn waarschijnlijk heel erg veel mensen met die ervaring en misschien daarom zonder computer

Antwoorden (6)

Ja, daar kun je van rondkomen, al zal een vakantie er niet in zitten. Ik ken mensen (een gezin van 3 personen) die 3 jaar lang in de schuldhulpverlening hebben gezeten en moesten rondkomen van € 85,- per week. Dus dan moet € 400,- voor een alleenstaande te doen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik kom er goed mee uit : boodschappen zitten er bij mij zelfs bij in....gelukkig heb ik mijn auto niet zo heel vaak nodig, dus met één tank kom ik de maand door (of heb je dat bij 'vaste lasten'?)
Ik 'geef' mezelf 50 euro zakgeld, en als die aan het eind van de maand nog in het speciale vakje van mijn portemonnee zitten, 'mag' ik die ook uitgeven...(of sparen, als ik een jas nodig heb, bijv, of 'to die for' laarzen gezien heb)

En gelukkig is mijn bejaarde kat goed gezond : ik heb een speciaal 'kattenpotje' achter de hand, voor als ze 'echt' naar de dierenarts zou moeten.

En o ja : ik spaar ook 50 euro per maand voor mijn vakantie. En dat gaat allemaal, als je maar je kop erbij houdt, en bij alles denkt : 'need to have, or nice to have'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan. Als je er een sport van maakt om weinig geld uit te geven is het ook goed mogelijk zelfs geld over te houden. Let op reklame-acties van supermarkten, geen dure vakanties, maar bijvoorbeeld zonder huur te betalen op huizen en huisdieren passen/woningruil doen, de auto wegdoen of een auto delen met iemand , kopen bij de kringloop, af en toe met je rommel op een snuffelmarkt gaan staan. Verjaarskadootjes geven in de vorm van kadobonnen:avondje oppassen-bon, een keer gaan koken voor een vriendin-bon,grasmaai-bon,wordt heel leuk op gereageerd! Afgedankte kleding ruilen met anderen op een kledingruilavond.Kijk welke verzekeringen loterijen en abonnementen wegkunnen. Bezuinig op elektriciteit, douchen en stoken. Gratis uitstapjes zijn er ook volop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb na aftrek van mijn vaste lasten ongeveer 250 euro per maand over en daar kom ik heel goed mee rond!
Dus ja, dat kan :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor daar kan je best mee rond komen ik heb niet meer dan 225 inc boodschappen om van te leven als alleenstaande moeder en leven nog steeds ,leuk is anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, dat is zelfs een luxe leven! Ik houd na aftrek van mijn vaste lasten nog maar € 213,67 per maand over en ook daar kan ik van leven en reizen, cadeautjes kopen enz. Wel jammer dat de belastingdienst nu graag wil dat ik € 113,- per maand per maand terugbetaal, want dat gaat dus niet lukken. :-(