Hoe lang duurt geld overmaken van de ABN-Amro naar de ING Bank?

Ik heb kort geleden iemand wat geld uitgeleend, en diegene beweert vandaag in de middag het bedrag te hebben overgemaakt naar mijn rekening. Ik zelf heb ing internetbankieren en de ander abn-amro. Hoe lang duurt het in principe voordat het geld op mijn rekening overgeboekt is? Ik heb naar de bank gebeld en die zag nog niks. Ik zit er nu aan te denken of ik door die persoon misschien niet in de maling wordt genomen, ja hij kan wel zeggen dat ie het heeft overgemaakt...maar wat als ik toch niks ontvang..??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maandag na 11 u moet het er wel opstaan lijkt me . Bel evt nogx nr je bank en vraag wat normaal is !en bel dan die persoon op ,of het geld echt weg is van z'n rek succes ps erg hè zo achter je eigen geld aan te moeten leen die persoon nooit meer .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mn voorgevoel was juist, ik heb mijn geld niet binnen gekregen. In t vervolg zal ik dus nooit meer wat uitlenen.

Het beste antwoord

Hebben ze bij de bank niks gezegd hoelang het normaal gesproken kan duren?

Van ing naar ing zie je direct maar van een andere bank naar ing kan het toch al snel 2 tot 3 dagen duren voordat jij daar iets van ziet.

Geduld is een schone zaak en je moet niet zomaar denken dat iemand jou in de maling neemt omdat je zelf niet genoeg geduld hebt.

En als je niks ontvangt dan is het een wijze les om nooit geld uit te lenen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn bank vandaag gebeld en die ging het controleren voor me en die zag ook niks:( nja ik hoop dat het vals alarm is vooralsnog, want ik wil uiteindelijk niet verzuurd raken als het gaat om het vertrouwen in de mens..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ing bank is in ieder geval traag, met overmaken naar een andere bank, dat weet ik wel, daar heb ik zat ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat me niet eens om het geld eigenlijk, meer een principe-kwestie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accountt: nee, jouw bank ziet ook nog niets. Er zitten van bank A naar bank B een paar dagen tussen, zoals raamklaza al zegt, dus wacht tot dinsdag. Zie je dan nog niks, bel die ander dan om te vragen hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je moet met spoed overmaken, dan gaat het iets sneller, maar ik weet eigenlijk niet of iedereen dat kan.
Maar een bewindvoerder in ieder geval wel.
Maar dat zal ie wel niet hebben gedaan.

Andere antwoorden (3)

Van ING naar ABN AMRO duurt volgens mij iets van 2-3 dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andersom ook, en wel werkdagen.
Ik wet niet hoe het tegenwoordig gaat , maar een aamtal jaren geleden was het zo, dat 's nacht de transacties van overdag verwerkt werden. Als dat dan vanavond van ABN naar ING is, dan moet morgenavond van ING naar jouw rekening geboekt worden. Maarrrrr, het is weekend, en dan kan het wel maandagavond worden.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diegene heeft via internetbankieren (wel andere bank) geld overgemaakt naar mijn rekening. Duurt het dan ook zo lang?
jc54
12 jaar geleden
Ben bang dat je inderdaad tot na het weekend moet wachten.
Via internet bankieren een paar minuten behalve in het weekend dan is het pas maandag. Maar een gewone overmaking hooguit 3 dagen.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met een ''gewone overmaking''? Is dat niet via internet?
ronron1212
12 jaar geleden
Ja een gewone overmaking met een bankoverschrijving papier wat je dan inlevert bij de bank.