Hoe ontstaat een internationale financiële crisis?

Er zijn op dit moment veel landen die een crisis doormaken. Maar wanneer noem je een situatie nou echt een crisis en hoe kan dit zomaar ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Economie is alles wat met geld te maken een paar dingen daarvan zijn consumeren en produceren iemand maakt wat en de ander koopt wat. Als mensen veel geld verdienen, gaat het goed met de economie. Maken bedrijven te weinig winst, dan gaat het slecht met de economie. Hierdoor belandt een land in een economische crisis.

Een manier hoe je kan zien dat het slecht gaat/slecht gaat worden met de economie, is als je kijkt naar de koersen van de aandelen, als het goed gaat met een bedrijf kan/gaat het meer investeren in de beurs omdat het daar geld mee kan verdienen dan worden de aandelen meer waard gaat het slecht met een bedrijf dan moet het bezuinigen dus koopt het minder aandelen of verkoopt zelfs zijn aandelen zo kan je zien dat het slecht gaat met de economie.

Toegevoegd na 15 minuten:
de ene land trekt de andere mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een antwoord kun je vinden in de film/ documentaire "Inside job". Een documentaire die feilloos aantoont hoe de financiele industrie; overheid en academische wereld de crisis van 2008 hebben veroorzaakt.

Het is schokkend om te zien dat werkelijk geen van de daders van toen ook maar enige straf hebben gehad. Sterker nog de regisseurs van toen staan nu nog steeds aan het roer, de wereld opnieuw in een crisis te storten. Mooi voorbeeld is de huidige minister van financien van de VS. Hij behoort tot een van de daders van toen.