Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom schrijft mijn leraar na een bedrag in euro ,-- of ,-/- en niet ,-?

In de klas bij financieel management schrijft mijn leraar bijvoorbeeld tienduizend euro zo: €10.000,-- of €10.000,-/- .
Maar waarom zou je 2x een min gebruiken want zelf schrijf ik het altijd zo: €10.000,-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ik denk omdat er achter 10000 nog 2 cijfers voor de centen komen, zoals:€10000,50
dus daarom denk ik dat hij 2 minnetjes neerzet, omdat er nog 2 cijfers komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€ 10.000,-- is een correcte manier om bedragen neer te zetten. Maar duidelijk dat het getal geen bedrag achter de komma heeft. In de financiele wereld een zeer normale manier van getallen weergeven.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
De €10.000,-- is nog begrijpelijk, dan staat ieder koppelteken voor een getal dat 0 is (of weggelaten wordt).

Maar -/- is een boekhoudkundige notatie voor minus. Dus 100-10 kan je ook schrijven als 100 -/- 10. Deze notatie is duidelijker in formules met worden. Dus omzet -/- kosten is altijd duidelijk, terwijl omzet - kosten dat niet is (wat zijn omzet-kosten?)

Ook kan je zo onderscheid maken tussen min en nul omdat in een boekhouding nul nogal eens als € - geschreven wordt.

Alleen € 10.000,-/- slaat logischerwijs nergens op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.000 -/- betekent 10.000 negatief

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding