Ik heb een betalingsregeling getroffen met de deurwaarder, komt ie een half jaar later met `nakosten`, wat is dít nu weer voor iets??

Weet inmiddels wél wat nakosten zijn, maar had er werkelijk nog nooit van gehoord, hoe vaak kan hij dan wel ` nakosten`in rekening brengen? Zo kom ik nooit van mijn schuld af want het bedrag is nog behoorlijk hoog ook. De betalingsregeling is getroffen nádat de rechter heeft bepaald dat ik moest betalen, er is dus een uitspraak gedaan, mag de deurwaarder dit maar zo verhogen, op deze manier? Dan is toch het einde zoek?

Toegevoegd na 38 minuten:
Nakosten zijn kosten, die na de uitspraak onstaan m.b.t;bestuderen v/h vonnis, informeren van schuldeiser, overleg incasso, het voeren en bewaken van betalingsregelingen, het onderhouden van schriftelijke en telefonische contacten met schuldenaar en derden, dat zijn dus nakosten, maar een half jaar na betalingsregeling, en hoe vaak kunnen ze nakosten gaan rekenen?? Voel me alsof ze me aan het uitmelken zijn.

12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat zijn die nakosten dan precies?

Antwoorden (2)

Ik heb er wel eens eerder over gehoord en ik heb een samenvattende informatiepagina bijgevoegd als bron waarbij je het nog kan nalezen. In het kort: er is geen rechtlijnige uitspraak over, maar als er bijzondere handelingen zijn dan is het meer waarschijnlijk dat deze kosten in rekening gemaakt mogen worden. Het treffen van een regeling lijkt mij een bijzondere handeling.

Uit een uitspraak van de Hoge Raad blijkt een bijkomende richtlijn. Als jouw zaak een bij het kantongerecht was, dan is het maximumtarief €192. Als er meer in rekening gebracht wordt, dan moeten ze jou wijzen op het feit dat jij de kosten kan betwisten. (Dat recht heb je trouwens altijd).

Of het nou verstandig is om gelijk in verzet te gaan: ik weet niet hoe lang je nog moet afbetalen. Ik weet ook niet of jij keurig iedere keer je maandbedrag stort of dat je slordig bent.

Voor hoeveel proberen ze je aan te slaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Administratiekosten, kosten deurwaarder. Dit mag!!! Dit is meer de regel dan uitzondering. In beroep gaan zal je zeker verliezen!!!