Kun je geld pinnen met een Amex kaart?

Het ouderwetse geld pinnen bij een geldautomaat

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je kunt heel gewoon contant geld pinnen, net zoals je dat normaal gesproken ook regelmatig doet met je gewone bankpas.

Amex rekent echter wel hoge kosten. Ik weet niet hoeveel ze nu rekenen - informeer daarnaar bij Amex - maar jaren geleden kostte het mij € 5 per pintransactie.

Toegevoegd na 23 uur:

Met dank aan kees52 die mij wees op deze toevoeging:

Niet elke geldautomaat accepteert elke pas. Of jouw pas door een bepaalde geldautomaat wordt geaccepteerd kun je zien aan de logo's die op die geldautomaat staan. Staat daar het Amex-logo bij, dan kun je met je Amex-kaart geld pinnen (tegen de al genoemde hoge kosten). Staat het Amex-logo niet op de geldautomaat, dan zal geld pinnen naar alle waarschijnlijkheid niet lukken.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon proberen door je kaart in de automaat te stoppen en te kijken wat er gebeurt.

Bij een *willekeurige* geldautomaat pinnen zit er in ieder geval niet in. Bij sommige automaten lukt het wel, bij andere niet. Hoe groot het percentage geldautomaten is dat Amex accepteert durf ik niet te zeggen. Goede kans dat dat per land verschilt.

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan dat ook bij alle pin automaten of niet (probeerde het namelijk maar werd geweigerd)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan alleen bij geldautomaten/pinautomaten waar Amex vermeld staat.
Cryofiel
7 jaar geleden
Klopt. Dank voor deze aanvulling, ik zal haar toevoegen aan mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Want op de Amex ATM locator staat dat elke ABN amro automaat zou moeten werken