Hoe werkt het betalen met PayPal?

Geld storten etc. weet ik allemaal, maar op het moment dat je op internet iets wil betalen, hoe gaat het dan. Als je kiest voor 'betalen met PayPal', welke gegevens moet je dan invullen? Ik heb wel een keer iets gehoord over een email-adres (dat met PayPal gelinkt is) dat ingevuld moet worden. Is dat zo? En zo ja, is dat alles?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je moet je eerst registreren bij Paypal. Bij deze inschrijving worden je persoonsgegevens gekoppeld aan je betalingsgegevens (credit card of bank). Je logt in bij Paypal met je emailadres en een password.
Als je vervolgens op een andere website wilt betalen met Paypal, wordt je doorgelinkt naar Paypal waarbij je betaald door de combinatie van je emailadres en password in te geven.
Het is in zoverre veiliger dan direct betalen omdat de verkoper dus geen financiële gegevens van je krijgt: je bankgegevens blijven alleen bij Paypal bekend.
Utrecht
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dit is precies wat ik bedoelde. Dankje!
En als iemand mij wil betalen? Dan geeft hij/zij toch het emailadres van mij op en dan wordt het toch gestort op mijn paypalrekening?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paypal is al wel gehackt dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@unoon:
Dat klopt, dan wordt het gestort op jouw paypalrekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rknoetel: Wat bedoel je? Dat er wel eens paypalrekeningen gehackt zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paypal is ooit eens gehacked inderdaad, maar dat is jaren geleden. Ik maak zelf veelvuldig gebruik van Paypal, voor betalingen uit te voeren of zelf te ontvangen. Het werkt prima, ook zonder creditcard etc. Veiligheid is overigens niet alleen een punt van Paypal, als je zelf een onveilig (bijv. makkelijk te raden) wachtwoord kiest of laat slingeren dan kan iemand je paypal rekening misbruiken. Het enige nadeel van Paypal vind ik dat je bij het ontvangen van een betaling, bijvoorbeeld via Marktplaats, het bedrag niet automatisch op je eigen betaalrekening gestort wordt maar op de Paypal rekening blijft staan. Je kunt dit dan wel overmaken naar je eigen rekening maar dat duurt enkele dagen en er worden overschrijfkosten in rekening gebracht.

Andere antwoorden (1)

Paypal linkt je emailadres aan een bankrekening. Het bedrag wordt dus gewoon van je rekening afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké. Maar welke gegevens moet ik invullen als ik iets bestel en betaal met PayPal. Alleen het mailadres? Beetje vage vraag misschien. Je zou denken 'doe het gewoon, dan zie je het wel', maar ik wil gewoon weten hoe het werkt voordat ik op 'bestel' druk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst een account aanmaken waarbij je je mail koppelt met je bank.
capthavoc
12 jaar geleden
ik geloof dat dat per site nogal kan verschillen maar je zult toch echt wel het bijbehorende wachtwoord nog ergens in moeten vullen anders zou iemand zomaar alleen op email adres iets van je rek kunnen halen dus dat gaat niet
dus er komt altijd nog een scherm na of wellicht ook en email met een bevestigingslink.
dus als je niet het hele proces afmaakt wordt er gewoon niets van je rek afgeschreven
ontvangt de verkoper ook geen bericht. dus die weet dan van nix als het canceld door niets te doen