Kun je op een amerikaanse site iets bestellen als het in dollars is?

Hoe word dat dan geregeld?
En kan je dan ook met vooruitbetaling betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (4)

je kan ook site vragen om dollars sturen voor produkt die je wilt hebben. Euros omwisselen bij GWK doen ( meestal bij trein station )....Mijn vader heeft weleens bij een amerikaanse website iets besteld, en hij vroeg of probleem zou zijn als hij dollars stuurde, en dat was geen probleem!

Toegevoegd na 52 seconden:
Contant betalen dus.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Bijvoorbeeld een produkt kost 10 dollar en er komt 6 dollar erbij voor verzending en dat is 16 dollar, dan geef je toch 16 dollar in een envelop en die stuur je naar winkel. Of 20 dollar, maar dat wisselgeld krijg je misschien niet terug. Dus beter gepast geld betalen.
Ja, dat kan.

Het betaalmiddel waarmee je afrekent converteert het geldbedrag vanzelf naar euro's zoals bijv. PayPal. Meestal zie je dit echter pas op het moment dat je gaat afrekenen, via internet kan je dan beter alvast het bedrag converteren dan weet je ongeveer wat je moet betalen. Je weet vaak niet precies wat je vooraf moet betalen omdat ieder betaalmiddel zijn eigen koers erop na houdt, zo maken zij winst. Een tip is dus ook om uit te zoeken welk betaalmiddel het meest bruikbaar en voordeligst voor jouw aankopen is.

Op sommige sites is er de mogelijkheid om zelf een currency (valuta) te kiezen. Dan zie je tijdens het winkelen wat het ongeveer gaat kosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan met vooruitbetaling betalen, bijna altijd moet dat zelfs net als bij Nederlandse webshops. Je kunt vooruitbetalen via bijv. een creditcard of Western Union.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het van mijn voorgangers al gehoord: het kan.

Als je een creditcard hebt, wordt dit bedrag automatisch omgezet in euro's. Ik bestel regelmatig spullen uit Engeland, geen enkel probleem.

Vooruitbetaling is dan niet per se van toepassing, maar de website heeft garantie dat het geld binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook een prepaid creditcard nemen van het GWK en die opwaarderen met USD. Je kunt daarna betalen in USD met een gunstige koers. Ook rekent het GWK volgens mij geen omwisselpercentage als je de kaart vantevoren opwaardeert in de valuta waar je mee wilt betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem om in dollars aankopen te verrichten. Afhankelijk van de wisselkoers kun je er zelfs baat bij hebben ten overstaan van een aankoop in Euro's.