Hoeveel geld vragen voor afkoop copyright?

hallo,

Wat kost het zo ongeveer om copyright af te laten kopen?
Want ik heb een opdracht wat betreft fotografie, en heb geen idee wat ik kan vragen voor het af laten kopen voor mijn copyright? wat zijn een beetje de prijzen?
Het fotografie is puur vanuit een passie, vraag er verder niks voor aan die klant, alleen als ze de copyright willen hebben zelf vraag ik daar wat voor.
Dus wat zijn dan een beetje normale prijzen daarvoor?

En is er ook ergens een standaard soort overeenkomst te vinden die ik kan laten ondertekenen? als bewijs dat hen het copyright van mij overgekocht hebben? of kan ik dit simpel zelf maken met daarin wat punten, dat dit dan ook officieel geld als daar een krabbel onder komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hier is er wel een site die copyrights verkoopt voor:
Particulieren,Bedrijven.

deponering van een copyright:

Deponering bij een
gerechtsdeurwaarder.
Attest via e-mail.
Snelkoppeling naar uw attest.
Bijstand in geval
van rechtsgeding.
Dit kost je 31 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
auteursrechten afkopen is hoogst ongebruikelijk.
Moet je goed afvragen of dit wel de bedoeling is.
Aks je geen geld wil vragen voor gebruik is het beter om je foto's onder creative common licenties vrij te geven.