Waar werken deze orthodoxe joden?

In Antwerpen wonen veel orthodoxe joden (in zwarte jassen, hoge hoeden, lang haar etc)

Vanaf 5 uur zie je ze veel op straat lopen en komen ze dus uit hun werk. Maar waar werken deze mensen? In de Jodenbuurt zien vast niet genoeg banen voor al deze mannen en ik zie ze eigenlijk nooit in winkels etc werken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Ze werken in de diamantsector of hebben eigen winkeltjes.
De Joodse buurt in Antwerpen bevindt zich rondom het Centraal Station en wordt ook wel aangeduid als het Jeruzalem van het Noorden.

In dit gebied wonen en werken veel orthodoxe joden die eigen winkeltjes hebben. Ook veel synagogen (gebedshuizen) bevinden zich in dit gebied.

Zo'n 85% van de diamanthandel is in handen van de Joodse gemeenschap. Zij hebben dus een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van Antwerpen als een handelsstad. Voornamelijk de straten Vestingstraat, Rijfstraat en Hoeveniersstraat bieden een keur aan diamantzaakjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze werken vaak in de diamanthandel:

De hele diamanthandel in Antwerpen is geconcentreerd in een beperkt gebied; de beurzen en diamanthandels liggen dicht bij elkaar. Bij goed weer komen de handelaars naar buiten voor een praatje. Een buitenstaander is verrast door de veelheid van types, kleuren en klederdrachten. De Joden zijn al sedert de 16de eeuw aanwezig in de Antwerpse diamanthandel. Orthodoxe Joden zijn makkelijk te herkennen aan hun eenvormige zwarte kledij, hoed, baard en haardracht. Er zijn echter andere Joden die slechts een geoefend oog herkennen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn diamanten slijpers tenminste ik had het gelezen in een national geograpich magazin van school gelezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Srry dubbele woorden