Is een vakbond nuttig als je geen problemen hebt op je werk?

Ik ben er over aan het denken om me aan te melden bij FNV.
Momenteel zit ik helaas in de ziektewet en dan zie ik er zeker wel voordelen in. Ook misschien straks voor de loopbaan begeleiding.

Maar als ik straks weer gewoon werk zijn er dan überhaupt nog wel genoeg voordelen als lid?
Tuurlijk staan de voordelen op de site, maar ik hoor het liever van ervaringsdekundige :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik werk in de verpleging

Weet jij het antwoord?

/2500

Een FNV kan wel degelijk nuttig zijn. Je kan advies in winnen over bepaalde kwesties en in sommige gevallen krijg je zelfs korting ergens op. Als FNV lid krijg je korting op bijvoorbeeld je ziektekostenverzekering bij Menzis. Ook sta je sterker als er bijvoorbeeld een staking in jouw beroepsgroep is. Een vakbond helpt je dan actief. Persoonlijk heb ik echter mijn voorkeur liggen op een rechtsbijstand verzekering. Deze biedt ook dekking bij arbeidsgeschillen, maar ook bij verkeer en consumenten geschillen. Een collectieve korting voor bijvoorbeeld bovengenoemde ziektekostenverzekering krijg je op wel meer plekken. Bovendien is een rechtsbijstand veelal goedkoper dan een vakbond lidmaatschap. Maar dat is een persoonlijke mening. Toegevoegd na 35 seconden: dat ik de voorkeur geef aan een rechtsbijstand tov een vakbond

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100