vanaf hoeveel jaar mag je babysitten? Ik zou er graag een centje mee verdienen.

Hallo ik zou graag weten vanaf hoeveel jaar je mag oppassen/babysitten , ik ben aan het sparen en zou dus graag een extra centje verdienen. wie kan mij helpen? alvast bedankt, Joyce!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Vanaf ongeveer 14 jaar, en dan zijn sommige jongeren daar nog niet klaar voor. Het hangt er ook nog vanaf hoe lang de ouders weg zijn en wanneer. (avond of overdag)
12 jaar vind ik persoonlijk veel te jong. Ik zou in ieder geval mijn baby of peuter niet met een gerust hart achterlaten bij een kind van 12.
Je kan misschien wat bijverdienen met andere klusjes die minder verantwoordelijkheid meebrengen, en waar je minder kans hebt dat er iets onherstelbaar kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (8)

In principe best vroeg. Zo rond de twaalf. Maar het is een grote verantwoordelijkheid en daar moet je ook aan denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
licht eraan of je je volwassen kan gedragen ik denk 12 ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn eerste keer was toen ik 11 was maar dat was niet bepaald een baby licht gewoon je buurt in het ligt namelijk ook aan het kind als het kind al wat ouder is hoef je er vaak alleen maar op te passen een baby telt meer verantwoordelijkheid dus denk daar goed over na maar inprincipe mag het als je er zelf klaar voor bent en de mensen om je heen het ook goed vinden als je 's avonds laat nog tot laat bij iemand anders op de bank chips zit te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de ouders van het kind je oud genoeg vinden is het goed. Probeer eerst bij buren ofzo, die kennen je al, En je hebt dan je ouders in de buurt, als het nodig is.
anneliez
12 jaar geleden
Heey het licht eraan of je al kan verzorgen en of je verantwoordelijk genoeg bent om voor hem/haar kan zorgen. Ik ben zelf op mijn eind 13de begonnen bij mijn overburen. 12 is denk nog wel jong om op te passen. Het ligt er ook aan bij wie, hoe oud of de ouders dicht bij zijn enz. enz. Ik wens je alvast veel s6 ermee!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, ben zelf ook opzoek naar een baantje. Je mag vanaf je 13de pas echt een bijbaantje, dus als je er voor betaalt zou willen krijgen pas vanaf je 13de.
Dat komt omdat tijdens de Industriële Revolutie kinderen veel te jong werkten, omdat dat goedkoop was. Dus nu is het limiet 13 jaar.
(bron: echt heel veel websites kunnen dit bevestigen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de 12 jaar, dus op je 13e.
Dan kan je babysitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zal iedereen een ander antwoord op geven.
Zelf begon ik met oppassen toen ik 13 was.
De meeste mensen die ik ken vinden dat echter te jong, ik weet nog wel dat toen ik 14 was en oppaswerk zocht, ik steeds te horen kreeg dat ik nog wel erg jong was.
Het hangt dus ook af van de mening van de ouders van je eventuele oppaskinderen.

Verder kan ik me voorstellen dat de leeftijd van het oppaskind nog een rol speelt. Toen ik 13 was, paste ik op een kind van toen 6. Dat is minder 'moeilijk' dan op een baby of peuter passen, die nog vieze luiers hebben en waarbij je moet uitkijken dat ze niet van de trap vallen.