Als een graf is vernield doordat er een boom is opgevallen, wie dekt dan de schade?

In de krant las ik dat er bomen om zijn gevallen op een kerkhof. Ik zou denken, dat de gemeente hiervoor aansprakelijk is, immers er zijn grafrechten gekocht. Weet iemand hoe dit zit?

2 jaar geleden
2.9K
LeonardN
2 jaar geleden
Eigenlijk geldt weer hetzelfde antwoord als de andere vraag over schade door bomen.
paulus811
2 jaar geleden
Ik was gisteren op een begraafplaats in Rotterdam Crooswijk en er was een boom dwars over een rij graven gevallen. Alle grafstenen lagen in brokstukken, een naar aanzicht. Vroeg me idd ook af wie voor de schade opdraait.

Antwoorden (1)

"Het komt vaak voor dat begraafplaatsen het risico van stormschade in hun beheersverordening of reglement voor de begraafplaats bij de rechthebbende op een graf legt. Maar dat geldt alleen als de begraafplaats niet nalatig met onderhoud is."

Raadpleeg daarom het reglement van de begraafplaats en doe onderzoek naar het onderhoud.
Computoon