Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een graf is vernield doordat er een boom is opgevallen, wie dekt dan de schade?

In de krant las ik dat er bomen om zijn gevallen op een kerkhof. Ik zou denken, dat de gemeente hiervoor aansprakelijk is, immers er zijn grafrechten gekocht. Weet iemand hoe dit zit?

2 jaar geleden
2.9K
LeonardN
2 jaar geleden
Eigenlijk geldt weer hetzelfde antwoord als de andere vraag over schade door bomen.
paulus811
2 jaar geleden
Ik was gisteren op een begraafplaats in Rotterdam Crooswijk en er was een boom dwars over een rij graven gevallen. Alle grafstenen lagen in brokstukken, een naar aanzicht. Vroeg me idd ook af wie voor de schade opdraait.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"Het komt vaak voor dat begraafplaatsen het risico van stormschade in hun beheersverordening of reglement voor de begraafplaats bij de rechthebbende op een graf legt. Maar dat geldt alleen als de begraafplaats niet nalatig met onderhoud is."

Raadpleeg daarom het reglement van de begraafplaats en doe onderzoek naar het onderhoud.
(Lees meer...)
Computoon
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding