zijn er verzekeringsmaatschappijen waar mensen met wajong uitkering goedkoper verzekeringen kunnen afsluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, die zijn er niet Wajongers moeten dezelfde premie betalen als andere mensen. Wel kunnen ze in aanmerking komen voor een collectviteitskorting via de gemeente, maar dit is per gemeente verschillend. Vraag dit na bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook patientenverenigingen bieden vaak een collectiviteitskorting aan.
Een uitvoeringsinstelling zal aan een uitkeringsgerechtigde in het algemeen geen gunsten (collectiviteitskorting) geven omdat hij een uitkering heeft. De gedachte daarachter is waarschijnlijk dat het niet aantrekkelijk moet zijn om een uitkering te hebben. Nu heeft een Wajonger een "levenslange status"; met de nieuwe voorstellen van onze huidige regering zal dat waarschijnlijk een stuk lastiger worden.

Een verzekeringmaatschappij zal korting willen geven als de Wajonger een kleiner risico en een lagere kostenpost qua "schade" oplevert dan een andere verzekerde.
Anders betekent je vraag dat een Wajonger recht zou moeten hebben op een kadootje van de (verzekering)maatschappij.