Ik heb dit weekend een motor gehuurd. Helaas hield ik hem niet toen ik hem wilde parkeren, en nu zitten er krassen op. Valt dat onder WA verzekering?

Hij is heel zacht gevallen, maar desondanks krassen aan de zijkant. Spuitwerk kost 750 euro. Kan ik dat verhalen op bijv. WA-verzekering? Het is een gehuurde motor, met 1000 euro eigen risico. Van hun kant hoef ik dus niets te verwachten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft: je hebt gehuurd met een eigen risico van 1000,-. De schade is dus voor jouw eigen rekening.
Een WA verzekering op een ander voertuig van jou zal dit niet dekken, en je WA (gezins) verzekering dekt idd geen motorvoertuigen.
Helaas. Wel zuur voor je.
Dit is overigens wel één van de redenen waarom wij altijd terughoudend zijn met iets huren én met een voertuig uitlenen aan familieleden of kennissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zul je helaas zelf moeten betalen. Je WA verzekering sluit namelijk het gebruik van motorvoertuigen uit.