kan een verzekeringsmaatschappij weigeren de polis te beeindigen bij verkoop woning?

Heb mijn koopwoning onlangs verkocht (zonder winst!)en moet de makelaar nog betalen (courtage)
De levensverzekering gekoppeld aan de hypotheek kan nu in principe beeindigd worden zodat dit de (kleine ) overwaarde vormt.De verzekeringsmaatschappij doet hier
moeilijk over..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de looptijd van je hypotheek en verzekering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de looptijd van de hypotheek was 28 jaar.
De polis van de verzekering heb ik nog niet helemaal doorgelezen

Het beste antwoord

Het kan zijn, afhankelijk van de hoogte van de waarde van de polis en de resterende looptijd, dat het voordeliger is als u premie doorbetaalt of de polis premievrij maakt.
De opbrengst van de levensverzekeringpolis telt echter niet mee als fiscale overwaarde voor de woning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet helemaal het antwoord op mijn vraag maar toch bedankt voor de informatie