Door of in?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk op onderstaande site en dan weet je hoe en waarom het ontstaan is:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja onder andere door de huizenmarkt daar. Het komt doordat banken elkaar hypotheken aan elkaar geven. Stort de eerste bank omdat veel bewoners uit huis omdat ze geen geld meer hebben dan gaan het als een dominoeffect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je snapt een deel maar je legt het verkeerd uit. Het komt in iedergeval voor 80% uit de huizen markt, omdat daar de meeste 'leningen' verstrekt worden die mensen niet terug kunnen betalen. Maar banken geven elkaar geen hypotheken. Ze hebben gewoon veel te veel leningen uitgegeven met te lage eisen.
Nee. Ons hele "financiele" systeem is verrot. De VS hebben met hun de laatste jaren op volle toeren draaiende luchtpomp hooguit de boel een beetje versneld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Derde maal op gv. : Zeker en vast. De rommelkredietn dareren al van 1987 maar alleen een besloten clubje kende collateral debt obligation.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja en het is geknapt bij de huizenmarkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral door de lage grens waarmee mensen een krediet konden "aanschaffen" in de VS.
Mensen geven hierdoor meer uit dan ze terug kunnen betalen.
Daarbij heeft de overheid onder George W. ook een flinke duit in het zakje gedaan door munten te lenen waarvan het ook de vraag is of ze ooit terugbetaald kunnen worden.

Het is al jaren zo dat de VS een handelstekort heeft. (meer geld uitgeven dan er binnenkomt over het gehele land gezien). Ooit moet dat ergens van terugbetaald worden....

Het antwoord op jouw vraag is ja
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een handelstekort is niet hoe jij het beschrijft, jij bedoeld een begrotingstekort, ofte wel een staatsschuld opbouwen. En dit is totaal niet het probleem nu, het eerste punt wat je noemt daarin tegen is het gehele probleem in 2 zinnen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aanvullend op het verhaal over begrotingstekort had ik inderdaad kunnen zetten: het Amerikaanse stelsel, waarin het beheer van de munt is neergelegd bij een "commerciële" bank (federal reserve) draagt er ook aan bij dat oplopende staatsschulden, en het handelstekort van de VS niet als probleem worden beschouwd. Voor de Federal reserve is dit immers een bron van inkomsten, omdat de staat ook kan lenen bij de federal reserve.
Die bron van inkomsten zullen zij natuurlijk niet afkeuren.
En het niet afkeuren van de situatie die is ontstaan, heeft dan weer te maken met het bonussysteem voor managers....
De kredietcrisis is niet ontstaan in de Verenigde Staten, de fundering is gelegd over de gehele wereld.
Het zaken leven is tegenwordig zo verweven dat je niet meer een land de schuld kan geven. Kijk naar ing, een nederlands bedrijf, maar het is de grootste hypotheek verstrekker in de VS.
De kredietcrisis is ontstaan bij alle banken over de gehele wereld. Doordat ze te makkelijk leningen (vooral hypotheken) uitgaven aan consumenten die niet genoeg garand konden staan voor de maand lasten. Waardoor de banken nu miljarden in huizen hebben zitten waar ze niks mee kunnen.
Daarbij komt ook nog dat ze onderling geld aanelkaar leenden waar door het nu als een dominospel omvalt. Feit: een bank leent voor elke euro die jij op de bank hebt staan 10 euro uit aan andere instanties. Ik zoek zo wel even een makkelijke uitleg voor dit principe, ben even de naam kwijt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Velocity_of_money In het engels, maar dit is inprincipe het verhaal. Als je dan op een gegeven moment er een paar euro tussenuit trekt, zit je op het eind met x aantal keer zo veel missende euros en beloften.
ja denk het wel. Kom door de mensen die hun hypotheken en leningen niet terugbetaalden IN de VS