Febr 2013 (definitieve) aanslag over 2010 ontvangen. Redelijke termijn overschreden? Heeft het zin bezwaar aan te tekenen bij de Belastingdienst?

Ik vraag me af of er in het Belastingrecht iets dergelijks is als een redelijke termijn binnen welk de Belasting een aanslag dient te verwerken.

Het lijkt mij vrij laat dat ze in febr 2013 nog met een aanslag over 2010 komen, of is dit wel degelijk rechtmatig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De termijn die hiervoor staat is 3 jaar. Dus de belastingdienst is nog net op tijd met het heffen van de aanslag. Bezwaar maken zal dus geen zin hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Net op tijd, dat valt wel mee. Tot eind van 2013 kan een aanslag worden vastgesteld over het jaar 2010.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet nét op tijd hoor, de 3 jaar telt vanaf de aangifte (begin 2011) dus ze hebben tot begin 2014 de tijd.
De Belastingdienst heeft de gelegenheid om binnen drie jaar na afloop van het belastingjaar een definitieve aanslag op te leggen. Deze termijn wordt verlengd voor de duur dat er uitstel voor inlevering van de aangifte is aangevraagd. De Belastingdienst is dus ruim op tijd.