Geven betaalsystemen als PayPal ook de saldi per 1 jan en 31 dec van hun nederlandse rekeninghouders door aan de nederlandse fiscus ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

PayPal is een kredietinstelling geregistreerd in Luxemburg en staat onder toezicht van de Luxemburgse toezichthoudende autoriteit. Voorzover ik kan nagaan is PayPal geen bank.

De Wet internationale bijstandsverlening bij de heffing van belastingen, die renseignering (=informatieverstrekking) door buitenlandse instanties regelt, sluit aan bij degene die rente betaalt. Aangezien PayPal geen rente vergoedt, ga ik ervan uit dat er geen informatieverstrekking plaatsvindt aan de Nederlandse fiscus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat doen ze zeker. PayPal heeft de status van bank en is dit verplicht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pay pal is alleen een manier om te betalen, je salaris e.d. wordt er niet op gestort
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb nog nooit een overzicht mogen ontvangen, en ook geen rente mogen krijgen van paypal. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geeft paypal niks door aan de nederlandse fiscus.