Vul even een vt formulier in, te downloaden via de site van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belastingformulier invullen via belastingdienst.nl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van hoogte van je inkomen:
(Percentages die zijn vermeld hebben betrekking op 2009)

1.) Indien inkomen beneden circa 6500 euro zit kun je alle ingehouden loonheffing terug krijgen die op de jaaropgaaf staat vermeld. Uiteraard gaat het er hier om dat het inkomen van alle werkgevers bij elkaar hier niet boven mag komen dan. Vaak is dit het geval wanneer je veel verschillende werkgevers per jaar hebt en vrij weinig werkt. Bijvoorbeeld 10-20 uur per week. Als je dan bij twee werkgevers werkt wordt bij de ene wel en bij de andere niet de loonheffingskorting toegepast.
Loonheffingskorting houdt in principe alleen rekening met de volgende kortingen:
- Algemene heffingskorting
- Ouderenkorting
- Arbeidskorting

2.) Indien je een normaal inkomen hebt en een inschatting wil maken van de VT op basis van de hypotheek rente.

Hypotheekrente: kijken naar de laatste schijf van voorgaand jaar waarin belasting wordt betaald, bijvoorbeeld 42% schijf. Indien in deze schijf bijvoorbeeld nog 5000-10000 aan belasting wordt geheven kun je het saldo aan betaalde hypotheekrente wat tussen de 5000-10000 euro zit vermenigvuldigen met 42%. Dat is dan je teruggaaf.
Opmerking: saldo betaalde hypotheekrente berekenen als volgt:
- Betaalde rente -/- eigenwoningforfait (veelal 0,55% van WOZ-waarde)