Wordt er een herberekking gemaakt van je belasting ook nog na enkele jaren?

Ik heb het vermoeden dat ik 3 jaar geleden (ongeveer) veel te veel terug heb betaald.

Kijken ze dit nu nog na? ik bedoel zonder dat ik dit aan hun vraag. (Van alle mensen dus)

En dat zij dit dan nog aangeven dat ik een fout heb gemaakt?

Of bestaat dat niet op deze manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je teveel teruggekregen,
of teveel betaald?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te veel betaald

Het beste antwoord

Als je je definitieve aanslag hebt gekregen, is voor de Belastingdienst het jaar afgerond. Ik denk niet dat ze uit eigen beweging nog zaken gaan narekenen. Daar zul je zelf het initiatief toe moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel binnen vijf jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al een onterechte - ontvangen?
Van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, je moet opnieuw aangifte doen over dat belastingjaar, dat kan tot 5 jaar terug.

Andere antwoorden (4)

Dat is mogelijk tot en met 5 jaren. De vraag is of je over het betreffende jaar al een definitieve aanslag hebt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De belastingdienst kijkt aanslagen uit het verleden niet meer na tenzij je er zelf om vraagt.
Je zult dus zelf aan de bel moeten trekken.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zie dat ik inmiddels wel 3 minnetjes heb gekregen.
Vraag mij af waarom.
Vindt ook dat als men minnetje uitdeelt (zeker wanneer deze onterecht zijn) met een argument moet komen waarom het minnetje wordt gegeven.

Maar goed om op de vraag terug te komen:
Het is toch echt waar wat ik zeg.
Heb zelf een kennis bij de belastingdienst werken dus zit dicht bij de bron.
De belastingdienst zal NOOIT uit zichzelf laten weten dat er nog geld op je ligt te wachten.
Je MOET er zelf achteraan.
Alleen wanneer de belastingdienst gaat twijfelen over de betrouwbaarheid van je aangifte(s) zal er naar het verleden worden gekeken tot een periode van maximaal 5 jaar terug.
Daarom moet je ook zelf alle aangiftes/bonnetjes etc.,tot 5 jaar terug bewaren.
En als je twijfelt of een aangifte in een bepaald jaar klopt,trek aan de bel,want zij doen het NIET voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Belastingdienst is geen hulpverlener. Als je door een eigen fout in de aangifte te veel betaalt, dan moet je dat zelf ontdekken en oppakken. De jongens en meisje van JK de Jager zijn er op gericht dat de fiscus niet te weinig belasting binnen krijgt.

Je kunt 5 jaar na de de definitieve aanslag er op terugkomen en om ambtshalve herziening vragen. Daar doet de Belastingdienst niet moeilijk over.

Toegevoegd na 11 uur:
Een goed gemotiveerd verzoek aan de Belastingdienst om een ambtshalve herziening te krijgen van een onherroepelijk vaststaande aanslag moet worden gedaan binnen 7 (zeven) jaar na het einde van het jaar van de aanslag. De teruggaaf moet meer dan € 11 bedragen. Binnen 8 weken dient er door de Belastingdienst beslist te zijn op het verzoek. Als u het niet eens bent met de beslissing op verzoek, kunt u daartegen bezwaar maken.

Toegevoegd na 11 uur:
5 jaar na aanslag moet dus zijn 7 jaar na het belastingjaar.

Toegevoegd na 5 dagen:
De genoem termijn van 7 jaar is begin dit jaar teruggebracht naar 5 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Dat is niet goed geformuleerd hajete. Je kan het verzoek indienen tot 5 jaar NA het einde van het jaar van de aanslag.
Dus uiterlijk is dit verzoek tot ambtshalve vermindering nog mogelijk voor de jaren 2006 en later.
fisbel
12 jaar geleden
De 7 jaar is inmiddels weer achterhaald. Ambtshalve verzoeken over 2004 en 2005 zullen niet ontvankelijk worden verklaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen herziening vragen, gewoon dat belastingjaar opnieuw indienen. de belastingdienst is verplicht het in behandeling te nemen en je krijgt automatisch bericht. krijg je geen bericht dan moet je aan de bel trekken.
je hebt een vermoeden...
download de aangifte voor het belastingjaar in kwestie. vul het opnieuw in en vergelijk de uitkomst met wat je indertijd betaald hebt. heb je teveel betaald dan dien je de nieuwe aangifte opnieuw in en de belastingdienst is verplicht deze in behandeling te nemen. geen verdere uitleg nodig en je krijgt antwoord in de vorm van een nieuwe vaststelling. geen antwoord? trek dan aan de bel.

dit kan met aangiftes tot 5 jaar terug.