Offshore werken en de belastingdienst?

Stel je werkt offshore, niet op grondgebied van een land. Hoe zijn de verdiensten bruto/netto? En hoe zit het met de belastingdienst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

je betaalt inkomsten belasting aan het land waar je woont, vandaar dat veel goed verdienende brabanders in belgie wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens op Google op expat regelingen en 30%-regeling. Wellicht vind je dan een antwoord op jouw situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a. Ook offshore werk je altijd op het grondgebied van een land: de vlag van het object geldt dan als jurisdictie cq nationaliteit

b. Het land waar jij geregistreerd staat als 'Inwoner' of 'Citizen' is je thuisland bepaald waar en hoe je fiscale afdrachten dient te betalen

c Het land waar je woont hoeft niet perse je thuisland te zijn en afhankelijk van de aard cq de voorwaarden van je vestiging daar ben je al dan niet afdrachtplichtig.

d. Er zijn goede accountants op dit gebied die je haarfijn kunnen uitleggen wat in jouw specifieke situatie het beste is. Stel vooral zeker dat je dit voordien doet want nawerk kost altijd extra en mogelijk boetes!

Optioneel Google: Tysma/Lems Belasting adviseurs (voor o.a. Expatriates)