Je bent niks verplicht
maar als men er achter komt dat je teveel inkomsten hebt gehad kun je een hoge boete krijgen

Toegevoegd na 29 seconden:
beter wel invullen dan een boete te riskeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is er verplicht om belastingaangifte te doen?
De Nederlanders die een verzoek van de Belastingdienst krijgen, zijn verplicht om de aangifte in te vullen. Aan de hand van deze gegevens kan de Fiscus zien in hoeverre u teveel of te weinig belasting hebt betaald in het voorgaande jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een eigen huis hebt bijvoorbeeld. Of geld (dus Box 3). Wat dacht je van al die mensen met aanmerkelijk belang (hoef je ook niet voor te werken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'k Snap die - trouwens niet.. Ter compensatie 'n + van mij
Ik heb ooit jaren geleden een bericht vn de belastingdienst gehad,dat ik waarschijnlijk te veel belasting had betaald en dat ik misschien wel 60 gulden terug zou ontvangen! Heb toen het bijgevoegde formulier ingevuld en zowaar meer dan 600 gulden terug ontvangen. Maar wat je je niet realiseert,is dat je vanaf dat moment in de molen van de belastingdienst zit en elk jaar opnieuw aangifte moet doen. Gelukkig heeft het tot op heden elke keer nog positief uitgepakt. Had ik echter toen het formilier niet ingevuld,dan was ik altijd verstoken gebleven van de plicht aangifte te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere Nederlander is verplicht om belastingaangifte te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 van mij. Mijn vriend doet al jaren geen aangifte meer en nooit gezeik van gehad. Was in overeenstemming met de belastingdienst. Vraag me niet hoe dat zit, want daar was ik niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook 'n - van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog 'n - erbij van mij.
Neen.
Alleen als de belastingdienst je vraagt om aangifte te
doen dan is het verplicht voor de vermelde datum.
Als de belastingdienst er niet om vraagt , kan je wel zelf
aangifte doen b.v als je denkt terug te krijgen. Zelf terugvragen kan nog tot 5 jaar geleden, dus
vanaf 2006.
Alles voor 2006 is verjaard , en is terugvraag niet meer
mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die een automatisch bericht van de belastingdienst ontvangt, moet een belastingaangifte indienen.

Mensen die geen bericht ontvangen, zijn in sommige gevallen ook verplicht om aangifte te doen.

Ieder jaar dient u voor 1 april uw belasting aangifte te hebben ingediend bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vóór 1 april is niet juist. Je kan uitstel aanvragen voor het indienen van je aangifte. Je hoeft dat niet eens te doen, je krijgt vanzelf 'n herinnering tot het doen van aangifte en nog wat aanmaningen. Dan pas gaan ze 'n ambtshalve aanslag opleggen. Dus 'n - daarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik niet !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar in ik wil geen aanmaningen krijgen !!
Nee , dat was dit jaar in het nieuws dat je het kan laten, maar dan krijg je ook niks terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de uitvoeringsregeling Algemene Wet inz. rijksbelastingen 1994 ben je verplicht om binnen 6 maanden na het tijdstip waarop de belastingschuld is ontstaan, -dat is op 31 december van het betreffende kalenderjaar- de inspecteur om een uitnodiging tot het doen van aangifte te verzoeken. Dus als je vermoedt dat je belasting verschuldigd bent moet je om uitreiking van zo'n uitnodiging verzoeken (voor 1 juli).
Als je al zo,n uitnodiging heb gehad ben je in elk geval verplicht om aangifte te doen (voor 1 april doorgaans).