waarom is de belasting zo hoog en waarom moet overal btw betaald worden

als we werken word er loonbelasting ingehouden als we iets in de winkel kopen betalen we nog eens belasting waarom zit overal belasting op geld wat we verdienen gaat meer op aan belastingen of zie ik dat verkeerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (7)

Je kunt het ook zo formuleren; dankzij deze belastingen hebben wij de "welvaard" die we nu hebben. Er zijn hier talloze voorbeelden van. zo kan er worden geinvesteerd in bijvoorbeeld wegen e.d., maar ook uitkeringen worden betaald. Hierdoor gaat de koopkracht van een werkloze wel met bv 30% omlaag, maar kan wel in zijn/ haar huis blijven wonen en dus alles op de rails houden (uitzonderingen daar gelaten).

Maar wij zijn inderdaad wel een van de landen waar de meeste belasting wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, alles moet ergens van betaald worden, er zijn helaas geen geldboompjes. De wegen, ziekenhuizen, voetbalvelden, ambtenaren etc worden allemaal door de belasting betaald Qua BTW is het zo geregeld dat op levensbehoeften (levensmiddelen etc) een laag tarief (6%) zit en op luxe artikelen 19 %.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het financiele plaatje van onze overheid in evenwicht te houden. De muntjes die eruit gaan moeten ook weer binnenkomen. Net zoals bij jou en mij....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben nu eenmaal een verzorgingsstaat waar mensen die het kunnen betalen zorg dragen voor de welvaart van de minderbedeelden. Om het financiële plaatje van het rijk rond te krijgen is nodig om belasting te heffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat iedereen zijn verantwoordelijkheid tot aan zijn eigen huis houdt. De rest moet door een gemeenschappelijke pot betaald worden. Dat is dus de overheid. Zie het maar als een gemeenschapskas waar de straat van gemaakt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergelijk alle politieke partijen, en ga stemmen op 9 juni.

De belastingdruk is zo groot omdat we met zijn allen uitgaven hebben afgesproken waarvoor veel geld nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we leven op krediet en de overheid ons geld nodig heeft om de door de banken gecreëerd geld uit het niets terug te betalen met rente. De staatsschuld stijgt en hierdoor moeten we steeds meer geld gaan ophoesten. 1 ding scheelt, wanneer de overheid en de banken op deze voet doorgaan, hoeven we binnen een jaar of 3 geen belasting meer te betalen. Dan heeft het systeem zichzelf opgeheven of beter gezegd, het systeem is inelkaar geklapt!

Weg geld, weg zorgen!

Wie wil weten hoe ons monetair systeem werkt: