Hoe kan het dat ik geen aangifteverzoek heb ontvangen, maar wel belasting moet betalen?

Er is teveel loonheffing ingehouden door mijn werkgever blijkbaar destijds. Bij het downloaden van de bij de belastingdienst bekende gegevens geeft de applicatie al aan dat ik iets terug moet betalen (het is dus wel bekend). Ik heb daar echter nooit een verzoek van gekregen (het bedrag is 15 euro boven aanslaggrens). Waarom is dit zo? En is het een probleem om het zo te laten?

4 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
je moet dit sowieso betalen, als je gaat wachten, is de kans groot dat het meer word
ronron1212
4 jaar geleden
Als je werkgever te veel heeft betaald dan krijg je terug en moet je niet betalen.
Thecis
4 jaar geleden
@ronron1212
De vraagsteller geeft aan dat er teveel loonheffing is ingehouden. Het is inderdaad dubbel te lezen bedenk ik me nu, maar ik las het initieel ook dat de werkgever teveel korting heeft gehanteerd (en dat er dus te weinig belasting is betaald).
ronron1212
4 jaar geleden
@Thecis is zeg dat er te veel is afgedragen als de werkgever namelijk te veel loonbelasting inhoud dan draagt die dat af aan de belastingdienst dan betaald die dus te veel. De werknemer kan dit dan terug krijgen moet dan niet ook nog eens betalen.
jonas1990
4 jaar geleden
Ik begrijp de verwarring. Er is te weinig ingehouden bedoel ik; op mijn jaaropgaaf staat "Ingehouden loonheffing 2200" terwijl de applicatie op 2260 uitkomt als ik de gegevens ophaal en controleer m.b.v. mijn jaaropgaaf van het werk.

Antwoorden (1)

De Belastingdienst stuurt lang niet altijd een aangifteverzoek (Daarnaast kan de brief ook niet aangekomen zijn).
Je dient zelf te controleren of je aangifte moet doen.
SimonV