Hoeveel is 20 euro per uur bruto als je dit omrekent naar netto?

bij leeftijd 16/17 of 18.
werk bijles geven bij instituut
werkuren: max 5 uur per week. min 2 uur per week.
Verder weet ik niks,

Toegevoegd na 5 minuten:
ik weet niet wat ik moet invullen op de site loonwijzer.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, dat is wel een supermegawereldsalaris voor een koter van 16/18/19. Sterker nog , ik ken menig volwassene die met beduidend minder thuiskomt.
Volgens mij is een euro of 3 tot 5 op die leeftijd heel redelijk. Maar 20 euro bruto is, afhankelijk van honderdduizend persoonlijke omstandigheden, tussen de 8 en 12, welicht 15 euro netto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar kan je bijles geven? :P Ik kan namelijk genoeg vakken uitleggen en vakkenvullen is nou ook niet echt alles :P

Antwoorden (3)

Dat kan je ook niet zo maar uit rekenen maar 20 eurie per uur is erg veel geld op jou leeftijd.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht hebben of niet, maar vergeet niet dat ik met gemiddeld een 9.6 overga op het atheneum.
je moet eerst kijken naar wat je per jaar verdient, kort genomen is je maximale salaris 5*20*50= €5.000

als dit je enige inkomen is dan wordt het makkelijk.

normaal gesproken zou je 33% belasting betalen. dat komt neer op 1650 euro belastingheffing. Nu bestaan er ook heffingskortingen. Je hebt recht op de Algemene heffingskorting (€1.987) en de arbeidskorting (varieert maar bij jouw waarschijnlijk €1.497)

Het totaal van die heffingskortingen komen ver boven het bedrag wat je zou moeten betalen aan heffing.

Je hoeft dus niets te betalen aan belastingen. Als je het bedrag contant krijgt van je klanten dan hoef je daar verder niets mee te doen. Krijg je het betaald van een bedrijf dan wordt er altijd wat loonheffing ingehouden. Dit kun je terug vragen in februari/april van het jaar daarop (dus in 2012 het geld terug vragen wat betaald is in 2011).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik verdien dus dadelijk iets minder dan 5000 euro zeg maar 4500 euro per jaar met 5 uur werk per week?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je echt 20 euro per uur krijgt en echt 45 weken in het jaar 5 uur werkt. dan klopt dat ja!
Als je dat bedrag niet als werknemer/in dienstbetrekking maar (waarschijnlijk) als freelancer (andere inkomsten uit arbeid) krijgt dan moet je zelf aangifte doen en belasting en zorgpremie betalen.
De eerste € 6.400 (na aftrek kosten) per kalenderjaar is vrij van belasting.

Toegevoegd na 11 minuten:
bedoeld is inkomensafhankelijke zorgpremie