Ik krijg geen bonnetjes van de wasstraat voor het wassen van de bestelauto van het werk, kan ik de btw wel verekenen?

Hoe kan ik dit in de kas aangeven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt alleen maar boeken als je een bon of factuur hebt. Je zou kunnen pinnen dan heb je een bankafschrift van de betaling van de bank. Dan is het een bankbetaling.

Nee, niet zomaar. Het probleem is eenvoudig op te lossen. Je laat de bon door het wasstraatbedrijf vastnieten op een vel briefpapier van hen en er de naam/het adres/de postcode en de woonplaats boven zetten van het bedrijf waarvoor de auto gewassen is. Zo kun je de btw in vooraftrek brengen. Dit is logisch. Anders zou frauderen wel erg eenvoudig worden. Toegevoegd na 18 minuten: Lees ik nog over het belangrijkste heen: natuurlijk moet je een bon hebben. Anders kun je zelfs de kosten niet in je administratie opnemen want dan heb je geen boekstuk.

dit soort transacties mogen alleen nog verrekend worden mist betaald met een pin pas op naam van het bedrijf. Maar zonder bon geen BTW verrekening. Sta op het bonnetje of ga naar een andere was straat. Waarschijinlijk wats dit bedrijf alleen zwarte en geen witte auto's

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100