Ik krijg geen bonnetjes van de wasstraat voor het wassen van de bestelauto van het werk, kan ik de btw wel verekenen?

Hoe kan ik dit in de kas aangeven?

10 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (3)

Je kunt alleen maar boeken als je een bon of factuur hebt. Je zou kunnen pinnen dan heb je een bankafschrift van de betaling van de bank. Dan is het een bankbetaling.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bonnetjes waar geen product en btw op vermeld staan accepteert de BD niet. Een pinbonnetje is niet voldoende en dus ook een afschrift van de bank niet. Wie weet heb je daar andere dingen gekocht die niks met de zaak te maken hebben.
Voor declaratie heb je ALTIJD een BTW-bon nodig.
ronron1212
9 jaar geleden
declaraties kunnen worden onderbouiwd met een bankafschrift.
Nee, niet zomaar.

Het probleem is eenvoudig op te lossen.
Je laat de bon door het wasstraatbedrijf vastnieten op een vel briefpapier van hen en er de naam/het adres/de postcode en de woonplaats boven zetten van het bedrijf waarvoor de auto gewassen is. Zo kun je de btw in vooraftrek brengen.

Dit is logisch. Anders zou frauderen wel erg eenvoudig worden.

Toegevoegd na 18 minuten:
Lees ik nog over het belangrijkste heen:

natuurlijk moet je een bon hebben. Anders kun je zelfs de kosten niet in je administratie opnemen want dan heb je geen boekstuk.
Computoon
10 jaar geleden
dit soort transacties mogen alleen nog verrekend worden mist betaald met een pin pas op naam van het bedrijf. Maar zonder bon geen BTW verrekening. Sta op het bonnetje of ga naar een andere was straat. Waarschijinlijk wats dit bedrijf alleen zwarte en geen witte auto's