Als je zelf op grond van de arbeidsovereenkomst 40% van de premie oor pensioenrechten betaald, is dit dan volgens de wet af te trekken?

De werkgever betaald 60% en jij 40%. Het deel van de werkgever kun je volgens artikel 10 lid 2 en 11 lid c aftrekken, maar hoe zit het met je eigen inleg? graag met wetsartikel.

12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
U bent een mooie. U geeft zelf aan dat volgens artikel 10 lid 2 en 11 lid c de premie voor de pensioenrechten aftrekbaar zouden zijn. En u vraagt nu om welke wet het gaat ??? Uw vraag blinkt derhalve niet uit in helderheid. Een helder antwoord is met deze summiere onvolledige informatie niet te verwachten.

Antwoorden (1)

Miss verstand of dwaling?: De premie tlv de werkgever i.c. 60% is voor de werknemer uiteraard niet aftrekbaar, want deze "drukt" niet op de werknemer.
Het aandeel van de werknemer is al aftrekbaar omdat hiermee het fiscaal belastbaar loon voorafgaande aan de berekening van de loonheffing wordt verlaagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Het aandeel van de werknemer is al aftrekbaar.
Beter te formuleren als: Het aandeel van de werknemer is al afgetrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor deze plus en positieve reactie, want "beter" betekent dat het al goed was. Mijn laatste zin kan wat duidelijker gemaakt worden door: Het aandeel van de werknemer is aftrekbaar; het fiscaal belastbaar loon is, voordat de loonheffing wordt berekend, met de bij de werknemer ingehouden pensioenpremie verlaagd.