ik kan iemand die zwart wordt betaald door zijn baas maar vervolgens nog wel een uitkering heeft waar moet ik dit melden

de persoon is een paar maanden geleden ontslagen bij zijn baas vervolgens heeft hij een uitkering gekregen zijn baas heeft hem vervolgens weer terug genomen maar betaald hem zwart en hij heeft zijn uitkering ook nog waar moet ik dit aangeven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (7)

dit kun je melden bij het uwv en bij de belastingdienst

Toegevoegd na 6 minuten:
De belastingdiest, het UWV, de Sociale Verzekeringsbank, de arbeidsinspectie en het openbaar ministerie werken samen om illegale arbeiders en zwartwerkers op te pakken.

Toegevoegd na 12 minuten:
zelf heb ik mijn schoonvader aangegeven voor illegale inkomsten naast een volledige uitkering
het antwoord van degene die ons tewoord stond was dat ze er waarschijnlijk niks aan gingen doen want dat leverde te weinig op
ze moesten de grote mannen hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom gaf je je schoonvader aan? had je zo'n hekel aan hem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ben je ermee opgeschoten door je schoonvader aan te geven.
Mij is altijd geleerd alleen te verraden bij moord en verkrachting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben ruzie met mijn schoonouders en wilden hem een poot uitdraaien maar helaas is dat niet gelukt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan blijft alleen de 30 zilverlingen over die u verrijken maar niet sieren.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder moet er het zijne van denken.
Maar als ik ruzie met iemand heb zou ik hem niet aangeven of verraden.
Je weet nooit in wat voor situatie jezelf ooit nog eens terecht komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is gewoon een steuntrekker
hij kan niet werken zegt hij maar werkt naast zijn volledige{100%} uitkering nog 50 uur per week bij een stratenmaker als upperman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit geen geval van oplichting?
Het is uw vraag. http://www.goeievraag.nl/vraag/gelden-voorwaarden-vergoedingen-bv-bril.106585
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik betaal er netjes premie voor en of ik elk jaar een andere maatschappij neem is mijn eigen keus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sxiopo Als je toch met bijbel teksten begint: Als de eigenaar wist wanneer de inbreker kwam dan zorgde hij er wel voor op dat uur te waken. Oftewel: Stelen hoort niet. en een uitkering naast zwartwerk is stelen van ons allen.
amigo
13 jaar geleden
werk: van mij een + voor het dappere antwoord en de eerlijke en keurige reacties op al die reacties (er heeft zelfs iemand de moeite genomen om uit te pluizen of hij een smetje kon vinden)!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dikke welverdiende +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er mis met iemand als deze zijn schoonvader gaat aangeven! Dikke -
hoezo wil je dat melden? laat die man lekker als jij dat had zou je toch ook niet willen dat iemand je verraad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedzo! + verraders zijn er al genoeg in de wereld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, laat ze toch even genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de verraders uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ik zo na denk, je betaald dan wel deels mee aan zijn loon.. nu is het niet gelijk zo erg om te melden, maar netjes, dat is het zeker niet..
Als ik het goed begrijp maakt vooral de baas misbruik van de situatie; de werknemer heeft zich na ontslag terecht bij het UWV aangemeld en de baas heeft hem kennelijk overgehaald om zwart te werken. De baas heeft dus wel werk en heeft de werknemer zonder noodzaak ontslagen, al is dat niet helemaal zeker.
De werknemer kan moeilijk het UWV opzeggen als hij niet wit wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zowel de frauderende werkgever als de zwartwerkende fraudeur doen wat niet mag. als het u echt hoog zit meld dit bij de belastingdienst en het UWV, immers deze partijen worden het meest getild. geef niet alleen de zwartwerker aan maar juist ook de werkgever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet de gemeente niet want als hij ook nog zwart betaald werd dan kan hij daarna moeilijk terecht bij het Uwv,want die "kent" hem niet. Dus heeft hij waarschijnlijk een uitkering van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste richekke,

Je kan uitkeringsfraude online melden bij het Centraal Meldpunt Fraude op www.uwv.nl. Daarnaast kan je ook schriftelijk of telefonisch een melding doen als je dat liever hebt. Je informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

Actuele informatie vind je hier: http://tinyurl.com/2b55ggs

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk heeft opsporing van fraude geen prioriteit bij het UWV. Voor de telefonische melding is er een 0900-betaalnummer, schriftelijk moet je frankeren, dus geen antwoordnummer. Je krijgt ook geen tipgeld. Niet erg stimulerend van de overheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste hajete,

Je kan uitkeringsfraude online melden bij het Centraal Meldpunt Fraude op http://www.uwv.nl, dit is geheel kosteloos.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
Mijn advies zou zijn, om de persoon die je kan - als je die persoon dan toch kan - eens te vragen voor hoeveel uren zijn baas hem dan weer heeft teruggenomen. Als dat voor minder uren is dan voor het ontslag, dan houdt die persoon voor de nog wel vervallen uren recht op die uitkering. Dat is 1.
Ook zou ik niet voor zoete koek aannemen dat sprake is van zwart betalen: Hoe ken u zoiets weten? Zou ik ook meteen naar vragen, nu u die persoon immers toch kan.