ik kan iemand die zwart wordt betaald door zijn baas maar vervolgens nog wel een uitkering heeft waar moet ik dit melden

de persoon is een paar maanden geleden ontslagen bij zijn baas vervolgens heeft hij een uitkering gekregen zijn baas heeft hem vervolgens weer terug genomen maar betaald hem zwart en hij heeft zijn uitkering ook nog waar moet ik dit aangeven

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ik het goed begrijp maakt vooral de baas misbruik van de situatie; de werknemer heeft zich na ontslag terecht bij het UWV aangemeld en de baas heeft hem kennelijk overgehaald om zwart te werken. De baas heeft dus wel werk en heeft de werknemer zonder noodzaak ontslagen, al is dat niet helemaal zeker. De werknemer kan moeilijk het UWV opzeggen als hij niet wit wordt betaald.

zowel de frauderende werkgever als de zwartwerkende fraudeur doen wat niet mag. als het u echt hoog zit meld dit bij de belastingdienst en het UWV, immers deze partijen worden het meest getild. geef niet alleen de zwartwerker aan maar juist ook de werkgever

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100