Als hij er niet over wil praten dan wil hij misschien ook wel niet geholpen worden. En mensen die niet geholpen willen worden die kan je ook niet helpen.
Maar het kan misschien ook zijn dat die vriend alleen op een bepaald moment even niet wilde praten.
Vertel die vriend, of schrijf desnoods een briefje of berichtje, dat je klaar staat als hij wel behoefte heeft om te praten. Misschien kun je ook vragen of je hem op een andere manier dan praten kunt helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij weet dat ik er voor hem ben en voor hem klaar sta maar hij is zo lax over die schuld terwijl we wel een kind verwachten ik wil gewoon niet dat ik alleen maar met de schulden bezig ben ik wil van me zwangerschap genieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat veranderd de situatie nogal! Ik dacht dat het over zomaar een vriend ging. Dit is de vader van je kind. Hij moet zijn verantwoordelijkheden leren nemen om straks goed voor jullie te kunnen zorgen.
Als hij niet met jou wil praten kun je misschien de hulp inschakelen van een betrouwbare vriend of van (zijn) familie, misschien dringen zij wel tot hem door.
Heb je al informatie gezocht over eventuele schuldhulpverlening?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Daphne: dit zou ik inderdaad aan je vraag toevoegen, een vriend met schulden willen helpen is iets héél anders dan zwanger zijn en door de schulden van je partner, de vader van je kind, mee naar beneden gesleurd dreigen te worden!
Je kan hem niet helpen , je kan alleen klaarstaan voor hem als hij wel wilt praten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt hem concreet helpen met geld.
Hij kan het niet over zijn hart verkrijgen om u daarmee lastig te vallen.
Daarmee wordt zijn eigenwaarde aangetast.

Nu u op de hoogte bent van zijn schuld kunt u hem
aanbieden om hem te helpen.

U begrijpt dat de schuld eerst weggewerkt moet worden of aangepakt, alvorens u beiden kunt verder gaan met toekomstplannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt niets van in. Zij verwacht zijn kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bleek later uit haar reactie.
Dat neemt niet weg dat de problemen mbt de schuld
tussen hun in staan en later hun tol eisen.
Je kan het aanbieden, maar dat heb je al gedaan. Soms kan je beter helpen door niet te helpen ben ik sinds kort achter. Maar dat bewust niet helpen vindt ikzelf toch ook altijd nog een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je eerst en vooral af hoe jij jezelf en jullie toekomstig kind kan helpen en veilig stellen.

Houdt jullie financien gescheiden.
Zorg ervoor dat jij nooit voor ZIJN schulden hoeft op te draaien.
Vraag daarvoor advies bij een financieel adviseur of bel de belastingtelefoon.

Zorg ervoor dat hij een maandelijkse vaste bijdragen aan jullie huishouden doet en dat hij voor jullie kind financieel bijdraagt.

Dat is allemaal eerste prioriteit.

Blijkbaar beschouwt hij zijn schuld als ZIJN zorg. Laat dat dan maar zo en probeer hem niet te helpen als hij dat niet wil. Zelfs bij schuldhulpverlening kan hij niet terecht als hij dat niet zelf wil.

Maar hij moet wel zijn verantwoording naar zijn gezin nemen en daar kun je wel voor een groot deel voor zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men er voor gekozen heeft om samen een toekomst op te bouwen gooit men ALLES in de strijd om de problemen het hoofd te bieden.
Men kan ook onder het genot van een kopje thee wachten op de deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, helemaal mee eens. @sxiopo: samen ten onder gaan klinkt misschien romantischer, maar daar is niemand mee geholpen. Op dit moment moet de zorg voor het kind prioriteit hebben. Bovendien, als ze hun financiën strikt uit elkaar houden en haar inkomen buiten schot blijft, is dat voor hem ook beter: dan blijft er tenminste een dak boven zijn hoofd en eten in zijn maag als de deurwaarder alles wat van hem is komt halen.
Misschien schaamt hij zich? Misschien wil hij dit zelf oplossen, en jou er niet mee belasten. Ik denk dat je hem al enorm helpt door hem mét zijn schuld te accepteren. Laat hem dit gewoon zelf 'uitzoeken' , wanneer hij jouw hulp nodig heeft, zal hij dat zelf wel aangeven. Veel succes!